Cu ce-aţi dat, fraţilor, pe jos?
„O groapă la stânga binişor şi alte două la dreapta lor". Acesta este refrenul pe care şi-l spun acum şoferii bucureşteni care s-au trezit după topirea zăpezii că străzile arată ca după bombardament.
Pentru a-i ajuta, autorităţile vor începe de astăzi marcarea gropilor precum găurile la golf. Cine a distrus străzile?
De ce s-au umplut de gropi Piaţa Charles de Gaulle, bd Aviatorilor, zona Academiei Militare sau intrările în Pasajul Băneasa?
Piaţa Charles de Gaulle.Topirea zăpezii a transformat zona într-o adevărată capcană rutieră plină de gropi, care au “pe conştiinţă” multe maşini
Pentru a afla adevărul, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu a convocat ieri la raport reprezentanţii firmelor care se ocupă de întreţinerea carosabilului şi cei ai societăţilor care au deszăpezit arterele oraşului.
"Calitatea asfaltului este problema, iar vinovate de gropi sunt firmele care ar fi trebuit să aibă grijă de drumuri. Societăţile care deszăpezesc dau cu clorură de calciu care nu poate provoca astfel de daune", a concluzionat directorul Departamentului Transporturi din cadrul Municipalităţii, Mădălin Dumitru.
Pentru orice eventualitate vor fi prelevate probe din substanţele pe care le-au folosit firmele de deszăpezire şi din asfaltul folosit de societăţile de drumuri.
Acesta a anunţat că toate gropile din oraş vor fi inventariate, marcate şi astupate, iar şoferii pot reclama la un număr de telefon special, 0.800.800.882, orice problemă observată pe carosabil.
«Doar sarea poate provoca asemenea distrugeri»
Elena Popescu, inginer tehnolog: „Compoziţia cimentului nu este afectată de clorura de calciu folosită la deszăpeziri, deoarece aceasta nu reaţionează cu apa din ciment. Însă clorura de sodiu, adică sarea, poate distruge cimentul, în sensul că absoarbe din acesta toate particulele de apă, distrugând, practic, sistemul menţionat. Astfel, se formează hidroxidul de sodiu sau, mai simplu spus, soda caustică. Aceasta «mănâncă» efectiv cimentul. De aceea, se formează gropile."