Din ce în ce mai mulți români care cumpără mașini sunt speriați de kilometri dați înapoi. Cum evită aceștia țepele: „Una din 5 mașini a fost respinsă din cauza problemelor depistate”

Una dintre cele mai des întâlnite probleme cu care se confruntă mulți cumpărători de mașini este kilometrajul dat înapoi. În țara noastră, majoritatea mașinilor mai vechi de cinci ani, scoase la vânzare, au kilometri dați înapoi

Fenomenul kilometrilor dați înapoi - Foto: Pixabay
Fenomenul kilometrilor dați înapoi - Foto: Pixabay

Specialiștii din domeniu au vorbit pe marginea acestui subiect și au explicat cum funcționează, de fapt, acest fenomen. 

Mulți români verifică mașinile înainte de a le cumpăra 

În cadrul unui atelier auto din Voluntari, zeci de mașini sunt aduse lunar pentru verificare, de către clienții care doresc să le cumpere. 

„Majoritatea, km daţi înapoi la modul 450 mii pe calculator şi 140.000 în bord. Daune cu elemente tăiate, sudate, pline de chit, maşini strâmbe, pline de rugină, lovite pe dedesubt, pt că multe sunt maşini de şantier. Toţi vor Duster de genul ăsta, sau modelul anterior, diesel, la 5.000 euro. Păi nu există, pt că ele sunt 6-7 mii pe afară şi la 5.000 euro e clar că o să găseşti toate cratiţele, pe româneşte!", a spus Andrei Angelescu, inspector auto, potrivit observatornews.ro

De asemenea, un studiu a demonstrat că majoritatea vechiculelor mai vechi de cinci ani care sunt vândute în țara noastră au în medie cu peste 70.000 de kilometri dați înapoi. 

„România, la fel ca celelalte pieţe est-europene, înregistrează cea mai rea situaţie din întreaga Europă. E la fel în România, Estonia, Lituania, Letonia, Ucraina”, a spus Matas Buzelis, director comunicare Carvertical.

„Peste 255.000 de mașini Second Hand din import au ajuns la RAR în prima jumătate de an, pentru obținerea Cărții de Identitate. Una din 5 mașini a fost respinsă din cauza problemelor depistate.

Cele mai multe nereguli au fost identificate la partea electrică, la sistemul de frânare, la suspensii și partea de șasiu”, a transmis Cristi Popovici, reporter Observator.

Ce spune un avocat despre acest fenomen 

Pentru a ascunde anumite defecte care ar împiedica vânzarea mașinilor, samsarii cer ajutorul mecanicilor profesioniști. 

„Samsarul se foloseşte de o perioadă de timp de aceste valori. Dacă observă că lucrurile sunt complicate şi sunt suficiente probe la dosar, ajung să se înţeleagă şi vin la împăcare cu părţile vătămate. De multe ori se întâlnesc unii cu ceilalţi şi se opresc procedurile judiciare”, a afirmat Cristian Popescu, avocat.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
loc munca jpg
ananas rosu jpg
kosovo1 jpeg
Regele Charles  sursa foto   Profimedia 0734795506 jpg
cutremur jpg
imbatranire Alzheimer jpg
image png
ceas shutterstock jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net