Cu ce ești de acord, de fapt, când bifezi căsuța "Am citit și sunt de acord cu Termenii și Condițiile" unei aplicații

Majoritatea oamenilor bifează termenii și condițiile fără să citească, dar în spatele acestui gest aparent banal se ascund algoritmi care ne urmăresc comportamentul digital.

Cu ce ești de acord când bifezi căsuța "Am citit și sunt de acord cu Termenii și Condițiile".
Cu ce ești de acord când bifezi căsuța "Am citit și sunt de acord cu Termenii și Condițiile".

„Aplicațiile sunt construite pentru a ne menține implicați"

Când instalăm o aplicație sau descărcăm un joc, rareori ne gândim că ceea ce pare doar un moment de divertisment este, de fapt, o formă de interacțiune cu sisteme inteligente. Fiecare click, fiecare minut petrecut pe ecran și fiecare alegere făcută sunt observate și analizate de algoritmi sofisticați care învață din comportamentul nostru, scriu cei de la DC Medical.

Flavia Guez-Merlan, expert în analiza comportamentală, explică: „Aplicațiile sunt construite pentru a ne menține implicați. Dacă astăzi joci 10 minute, algoritmii vor observa tiparele tale și te vor provoca să rămâi mai mult data viitoare, oferindu-ți recompense sau elemente care te atrag exact când vrei să pleci”.

Cum ne prind algoritmii în capcana digitală

În spatele fiecărei aplicații de succes se află o strategie bine pusă la punct: combinații de sunete, animații, premii virtuale și notificări adaptate profilului tău. Toate acestea sunt calibrate pentru a te face să interacționezi mai mult și mai des, iar algoritmii se adaptează constant la comportamentul fiecărui utilizator.

Acest mecanism transformă experiența digitală într-un ecosistem care te ține „prins” într-un flux constant de stimuli, fără ca majoritatea utilizatorilor să fie conștienți de asta.

Pagini ignorate, dar importante

Practic, aproape nimeni nu citește acele pagini lungi de text juridic pe care le bifează cu ușurință la instalarea aplicațiilor. Totuși, în acei termeni și condiții se ascund clauze care permit:

  • urmărirea și stocarea comportamentului digital,
  • personalizarea reclamelor în funcție de activitatea ta,
  • adaptarea conținutului în funcție de profilul fiecărui utilizator.

Flavia Guez-Merlan subliniază: „Bifăm că suntem de acord, dar fără să citim. Este cea mai frecventă minciună a secolului digital. În realitate, prin acel gest acceptăm să fim monitorizați și să primim reclame și conținut personalizat, chiar dacă nu ne dăm seama”.

Înțelegerea acestor mecanisme nu înseamnă că trebuie să renunțăm la tehnologie, ci că trebuie să fim conștienți de modul în care datele noastre sunt folosite. Citirea și înțelegerea termenilor și condițiilor, chiar dacă pare complicat, poate fi primul pas spre controlul propriilor informații digitale.

Cu cât utilizatorii devin mai informați, cu atât este mai ușor să navigheze în siguranță și să ia decizii conștiente privind aplicațiile și jocurile pe care le folosesc.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
castor, foto shutterstock jpg
Marius Csampar
thomas plamberger kerstin gurtner facebook jpg
Oua, foto Shutterstock jpg
campina robinet colaj captura video jpg
regina maria  jpg
Vot 7 decembrie Capitala 3 Inquam Photos / George Călin
Targul de Craciun din Iasi, foto Facebook jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net