Daniela, primul tunel autentic din România are acum un kilometru lungime. Se lucrează intens și de Paște. VIDEO

Lucrările la Tunelul Curtea de Argeș, care reprezintă primul tunel săpat în stâncă pe o autostradă din România, continuă cu progrese semnificative. Constructorul austriac PORR a reușit să avanseze cu săparea peste un kilometru din tunelul care străbate Dealul Momaia din județul Argeș.

Tunelul Daniela are acum un km / foto: Facebook / Ionel Scrioșteanu
Tunelul Daniela are acum un km / foto: Facebook / Ionel Scrioșteanu

Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, a comunicat că a fost finalizată săparea primului kilometru de tunel în cadrul secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, între Tigveni și Curtea de Argeș.

Câți oameni muncesc la tunelul Daniela de Paște

La șantier sunt mobilizați 590 de muncitori și 185 de utilaje, iar lucrările se desfășoară fără întrerupere, inclusiv în perioada sărbătorilor de Paște. Se lucrează în regim non-stop, 24 de ore pe zi. Secretarul de stat a subliniat că mobilizarea este eficientă, iar progresul în implementarea proiectului depășește estimările inițiale.

Avem primul kilometru de tunel forat, fiind executați în total 1013 metri pe ambele fire, din care 580 metri de tunel pe firul ieșirii din tunel, sensul Sibiu-Pitești (Tunel Daniela) şi 433 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu (Tunel Alina)”, mai menționează secretarul de stat, potrivit Adevarul.

Tunelul, care traversează Dealul Momaia, va avea o lungime totală de 1,3 km și va fi format din două galerii principale separate, fiecare destinate unui sens de circulație. Aceste galerii sunt denumite simbolic Daniela și Alina, după numele unor angajate implicate în proiect.

Potrivit declarațiilor oficialului, primul kilometru de tunel a fost săpat, cu 580 de metri pentru firul de ieșire (Tunel Daniela) și 433 de metri pentru firul de intrare (Tunel Alina).

De asemenea, a fost construit un tunel intermediar care va servi ca pasaj pietonal între cele două galerii sau ca cale de evacuare în caz de necesitate. După finalizarea lucrărilor, tunelul va fi denumit oficial „Tunel Curtea de Argeș”.

Lucrările continuă și în alte sectoare ale Autostrăzii Sibiu-Pitești

Lucrările continuă și în alte sectoare ale Autostrăzii Sibiu-Pitești, inclusiv la nodul rutier Țigveni, unde se execută excavații și terasamente. S-au finalizat lucrările la piloții necesari structurilor și s-a început execuția piloților pentru unul dintre firele tunelului. De asemenea, au fost finalizate șapte dintre cele 16 fundații pentru podețe.

Constructorul folosește tehnologii moderne, iar lucrările sunt realizate de o echipă internațională de specialiști. Secțiunea 4 a autostrăzii, între Tigveni și Curtea de Argeș, va avea o lungime de aproximativ 10 km și va include 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct având o lungime de 630 de metri. De asemenea, se va construi un nod rutier la Țigveni, care va facilita conexiunea cu Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
coltea jpg
truck 2920533 1280 jpg
sectie votare jpg
image png
Prințul Harry, Profimedia (2) jpg
WhatsApp Image 2024 11 21 at 22 31 59 jpeg
23adbb27 d661 4add b171 ecdb61862362 jpeg
podul de piatra baile herculane jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net