Drumul spectaculos din România care va fi modernizat. Este unul dintre cele mai riscante din țară
Cel mai riscant drum din vestul României a fost înfiinţat la începutul anilor ´70 și nu a fost modernizat de atunci. Șoseaua, care urcă în Munții Retezat până la barajul Gura Apelor din Retezat, va fi modernizată cu aproape 70 de milioane de lei și va cuprinde un tronson de circa 33 de kilometri.
Șoseaua turistică din Munții Retezat, numită Drumul Județean 685 Râu de Mori – Lacul Gura Apelor – Poiana Pelegii, se numără printre cele mai periculoase din România. Consiliul Județean Hunedoara scoate la licitație publică lucrările de modernizare a dumului, iar investiția este estimată la aproape 70 de milioane de lei (cu TVA) și va cuprinde un tronson de circa 33 de kilometri, între localitatea Cârnești și zona barajului din Retezat. Proiectul a fost cuprins în Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny”.
Această șosea, asfaltată până la barajul Gura Apelor, a fost construită în anii '70, în timpul amenajării hidroenergetice Râu Mare – Retezat, care include Barajul Gura Apelor, lacul de acumulare și hidrocentralele Retezat și Clopotiva, cu o putere instalată totală de aproape 350MW.
Cel mai riscant drum din Retezat va fi modernizat
Barajul Gura Apelor din Retezat, construit din anrocamente, grohotiş, argilă, granit și roci stâncoase, a fost cel mai mare baraj de acest fel din Europa în anii '80. În timpul lucrărilor de anvergură, a fost necesară amenajarea drumului pe care mii de camioane și utilaje grele transportau materialele și piatra necesară ridicării barajului. Cu toate acestea, drumul către acest baraj reprezintă o amenințare pentru turiști, mai ales în sezonul rece.
„În zonele unde riscul căderilor de pietre este ridicat, s-a prevăzut în proiect montarea unor plase de protecție”, susține Costel Avram, administrator public al județului Hunedoara, potrivit Adevărul.ro.
Drumul Județean 685 Râu de Mori – Lacul Gura Apelor – Poiana Pelegii se numără printre cele mai periculoase din România, iar pericolul crește odată cu venirea iernii. Pantele abrupte și a locurile unde apele scurse de pe versanții abrupți ajung pe carosabil și îngheață formează punți de gheață. Vara, în condiții normale de vreme, poate fi parcurs în aproximativ o oră, cu mașini cu garda înaltă la sol.
„Starea drumurilor se poate modifica de la o zi la alta în funcţie de condiţiile meteo”, informează reprezentanţii administraţiei Parcului Naţional Retezat, atenționând turiștii cu privire la accesul în Parcul Național Retezat.