Imagini uluitoare cu planeta care uimește astronomii: întreaga suprafață este formată din diamante

Cel puțin din câte știm până acum, planete precum Pământul sunt o adevărată raritate în galaxie. Din păcate, deși există o mulțime de candidați, încă nu putem spune cu certitudine că am reușit să identificăm o planetă care poate susține viața, cel puțin în modul în care suntem obișnuiți noi cu ea. Majoritatea planetelor sunt fie extrem de reci, prea fierbinți, ori sunt gigante de gaz. Însă, dacă v-am spune că există o planetă a cărei suprafață este formată din diamante? Ei bine, acest loc este unul real, potrivit experților!

Suprafața planetei ar fi acoperită de diamante

Dacă s-a întâmplat să mai vedem vreo știre despre descoperirile astronomilor, atunci când vine vorba despre alte planete, atunci știm deja cât de rar este, de fapt, un loc precum Pământul. Temperaturi propice vieții, apă lichidă, atmosferă, cât și multe alte ingrediente cruciale pentru ca viața să poată înflori nu au fost descoperite, până acum, în alt loc. Deși există o mulțime de planete despre care se bănuiește că ar avea condiții similare cu a noastră, încă nu se poate spune cu certitudine acest lucru.

Adevărul este că, din ce știm până acum, majoritatea exo-planetelor (adică planete din afara sistemului nostru solar), sunt simple sfere moarte, fie mult prea reci, prea fierbinți, fără activitate geologică, ori, sunt gigante de gaz. Cu excepția, potrivit astronomilor, a unui loc anume! Denumită 55 Cancri e, această exo-planetă pare să aibă întreaga suprafață formată din diamante, potrivit celor de la slashgear.com!

55 Cancri e, planeta formată din diamante

Conform experților, în loc de sol sau apă, pe această planetă uluitoare putem vedea doar diamante! Acest loc este de 2 ori mai mare decât Pământul, fiind situat la doar 40 de ani-lumină de noi. Orbitând foarte aproape de steaua ei, temperaturile de pe 55 Cancri e sunt în jur de 5000 de grade Celsius.

Potrivit specialiștilor, motivul pentru care această planetă are atâtea diamante ar fi concentrația uriașă de carbon a stelei în jurul căreia orbitează. De asemenea, temperaturile și presiunea extremă de pe această planetă ar fi dus la formarea stratului de diamant.

lumină PNG