Mașina neobișnuită pe care Dacia a produs-o numai patru ani. Nu s-a mai produs din cauza Elenei Ceaușescu: „Nu i-a plăcut coanei”

Astăzi, mașinile Dacia sunt faimoase în întreaga lume, iar șoferii de pretutindeni sunt mulțumiți de performanța lor. Dar, cu decenii în urmă, la uzinele companiei era produsă o mașină neobișnuită, pe care Nicolae Ceaușescu dorea să o transforme în vedeta șoselelor. Însă, producția a fost oprită la insistențele Elenei.

Producția a fost oprită de Elena Ceaușescu
Producția a fost oprită de Elena Ceaușescu

Mașinile Dacia nu sunt numai un simbol al calității, dar și a istoriei automobilelor în țara noastră. Iar între anii 1975 și 1978, în uzinele acestei companii era construit un automobil destul de neobișnuit, numit Dacia D6 Estafette. Însă, deși Nicolae Ceaușescu avea ambiții mari în legătură cu acesta, soția sa a insistat ca producția să fie oprită.

Această mașină a fost produsă doar 4 ani, într-o ediție limitată, iar potrivit informațiilor de la adevarul.ro, numai 642 de exemplare au ieșit pe porțile fabricii. În plus, Dacia D6 Estafette era produsă numai cu piese de import, însă modelul nu a devenit niciodată la atât de popular precum se dorea.

Mașina neobișnuită produsă de Dacia

Un grup de Facebook dedicat mașinilor vechi românești a vorbit despre acest model neobișnuit de Dacia, iar reacția internauților a fost una plină de uimire. Mulți dintre ei au recunoscut că nici nu au știut că un astfel de automobil a fost produs vreodată în țara noastră.

„Am 60 de ani dar nu am văzut așa mașini pe șoselele României, seamănă mai mult cu WV transporter primele tipuri”, scrie un român pe Facebook. O altă persoană a explicat că ele au fost produse la Piteși, într-un număr limitat. „Nici măcar produse, au fost doar asamblate, toate componentele au venit din Franța”, menționează altă persoană.

„Nu i-a plăcut coanei Leana”

A fost produsă între 1975 și 1978 / foto: Facebook
A fost produsă între 1975 și 1978 / foto: Facebook

Un alt român, care spune că a lucrat la Dacia în acea perioadă, spune că mașinile aveau o emblemă „Nisa” și că trebuiau să meargă spre Franța. Însă, o altă persoană spune că, în final, ele nu au mai fost exportate.

„Nu cred că s-a exportat vreuna, au fost vreo 650 bucăți fabricate, cele mai multe pentru Poștă”, explică un internaut. În România mai există puține astfel de automobile, iar din cauza faptului că era un tip de mașină dedicat hipioților, Elena Ceaușescu a dorit oprirea producției.

„Era o bijuterie, dar nu i-a plăcut coanei Leana”, a spus un alt român, într-un comentariu.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Garner Affleck jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Criza energetica curent gaze energie FOTO Shutterstock jpg
legume, gradinarit jpg
wizz air avion jpg
casa alba vest jpg
image png
kate jpeg
ziua sacalului video jpg
image png
image
actualitate.net
image
actualitate.net