Motivul pentru care o gară istorică din România, construită în 1881, a fost demolată. A fost inaugurată în prezența Regelui Carol I şi a Reginei Elisabeta
Cândva, era una dintre cele mai vechi gări din România, iar în ciuda faptului că avea nevoie de lucrări serioase de restaurare, clădirea ei avea o valoare istorică imposibil de înlocuit. Din păcate, ea a fost demolată, iar, spre nemulțumirea localnicilor, în locul ei a fost construită o gară cu totul diferită.
Cu mai bine de două decenii în urmă, țara noastră a pierdut un monument istoric extrem de important pentru trecutul nostru. Este vorba despre gara istorică din Focșani, pentru care, cu peste un secol în urmă, nenumărați politicieni ai vremii s-au luptat pentru a o construi.
Atunci când Regele Carol I a început să construiască liniile ferate din țara noastră, Focșaniul s-a trezit complet izolat, fără legături feroviare cu Moldova, sau cu Muntenia. La acea vreme, mai multe personalități importante au încercat să remedieze problema, iar Mihail Kogălniceanu era și el în favoarea acestui proiect, care a fost aprobat în 1879.
Gara a devenit operațională în 1881
Autoritățile au început construcția la calea ferată Mărășești – Buzău, iar, în 1881, Focșaniul avea prima sa legătură feroviară. Gara a fost inaugurată oficial pe data de 18 octombrie 1881, iar la eveniment a participat însuși Regele Carol I, alături de Reginei Elisabeta şi de Ion C. Brătianu.
Din păcate, această gară a fost pusă la pământ peste 120 de ani, în anul 2001. Iar acest lucru s-a petrecut în ciuda faptului că ea era considerată monument istoric!
A fost demolată în 2001
Chiar și înainte de 1989, traficul feroviar din Focșani a fost redirecționat către noua gară construită de regimul comunist, unde astăzi se află sediul poștei și al Poliției Feroviare. Vechea clădire a fost dezafectată, iar apoi demolată, în anul 2001.
Deși era considerată monument istoric, lucru ce făcea imposibilă o astfel de măsură, gara a fost declasată, iar în locul ei s-a ridicat o clădire nouă, la standardele acelor vremuri. Însă, noua gară nu seamănă deloc cu cea veche, ori cu cele din jurul ei. Din acest motiv, noua gară nu pare deloc o prezență prietenoasă cu mediul ei înconjurător.