Orașul din România care vrea să devină o destinație turistică importantă. Planul prin care vrea să atragă turiștii
Oradea pare că a înflorit, iar dezvoltarea sa va continua și în următorii ani. Cum își propune cel mai important oraș din Bihor să devină o destinație turistică de succes? Află din rândurile de mai jos!

Orașul Oradea este un model pentru turismul românesc / foto: Visit Oradea - Facebook
Un exemplu remarcabil pentru turismul din România este Oradea. Municipiul reședință al județului Bihor a câștigat tot mai multă atenție în ultimii ani datorită investițiilor semnificative, calității vieții și creșterii numărului de turiști.
Cum a devenit Oradea un model pentru turismul din România?








Aceste realizări nu sunt întâmplătoare, ci rezultatul unui plan bine gândit și implementat pe parcursul unui deceniu, potrivit celor de la oradeaîndirect.ro.
Dezvoltarea orașului continuă, iar Alexandru Chira, Directorul General al Visit Oradea, a explicat în cadrul conferinței „Destinația Anului” care sunt ingredientele ale acestui succes:
Implementarea unei strategii pe termen lung a fost primul pas
Primul pas în dezvoltarea turismului din Oradea a fost implementarea unei strategii clare, desfășurate în trei etape principale: satisfacerea nevoilor fundamentale ale locuitorilor și vizitatorilor, îmbunătățirea infrastructurii și a serviciilor, precum și extinderea accesibilității și promovarea dezvoltării durabile, scriu cei de la libertatea.ro.
Parteneriatele public-privat, fundamentul succesului
În 2015, la inițiativa primăriei din Oradea, a fost înființată asociația „Visit Oradea”, cu scopul de a promova turismul în zonă. Organizația reunește principalele firme din industria hotelieră locală și reprezentanți ai sectorului public, iar finanțarea sa provine din sponsorizări și cotizații.
Investițiile în infrastructura turistică, un element esențial
Investițiile în infrastructura turistică sunt esențiale pentru transformarea unui oraș într-o destinație turistică de succes. Astfel, Oradea a alocat resurse semnificative pentru proiecte care au crescut atractivitatea orașului, precum: crearea de noi spații culturale și expoziționale, construcția Nymphaea Aqua Park și reabilitarea Cetății Oradea.
Visit Oradea a implementat, de asemenea, o serie de proiecte inovative care au consolidat imaginea orașului ca destinație turistică, printre care se numără: participarea la târguri de turism importante, organizarea unor tururi ghidate și inclusiv crearea unui sistem software pentru industria turistică locală.