Povestea copilului orfan care a mers 470 de kilometri pe jos ca să învețe o meserie: Louis Vuitton
În lumea modei Louis Vuitton este un simbol al eleganței și rafinamentului. Cel care avea să creeze acest brand de lux a cunoscut în copilărie sărăcia extremă. Înainte de strălucirea magazinelor Vuitton, a existat un băiat care și-a luat soarta în piept la 13 ani, când a pornit pe jos pe un drum de sute de kilometri spre ...oriunde. Nu avea de unde să știe că Parisul îl aștepta cu destin fabulos.

Dar până să cunoască gloria, Louis Vuitton a cunoscut durerea, foamea, umilința.
Orfan, maltratat de mama vitregă, micuțul Vuitton pornește la drum
Louis Vuitton s-a născut în 1821 într-un mic sat din regiunea muntoasă și împădurită Jura, din estul Franței, cunoscut sub numele de Anchai. Și-a petrecit copilăria într-o saracie lucie, deși părinții lui erau muncitori.
Tatăl său, Xavier, era morar și fermier. Mama sa, Corrine, făcea pălării pentru a-și susține familia aflată într-o luptă financiară.
Louis nu a avut niciodată oportunitatea de a primi vreo formă de educație. În loc să meargă la școală, a lucrat alături de tatăl său la fermă.
Moartea neașteptată a mamei sale biologice a adăugat sare pe rana vieții sale. Pentru băiatul de zece ani, lumea s-a prăbușit. Când tatăl său s-a recăsătorit, mama vitregă a devenit rea și severă cu el. La 13 ani a luat decizia vieții lui.
A evadat dintr-o familie care îi aduce anumai suferință si a pornit pe un drum lung de 470 de kilometri spre Paris. Pe drum a făcut popasuri, a muncit una alta. După trei ani a ajuns la Paris
Parisul îl aștepta cu un destin măreț
La 16 ani, Vuitton a ajuns în sfârșit la Paris. Orașul era în plină expansiune, iar norocul i-a surâs când a fost primit ca ucenic de Monsieur Maréchal, unul dintre cei mai buni fabricanți de cutii de voiaj, scrie louisvuitton.com.
Louis a învățat arta confecționării cutiilor personalizate pentru aristocrați și a devenit rapid apreciat pentru îndemânarea și creativitatea sa.
În anii petrecuți în atelier, Vuitton a observat problemele cutiilor tradiționale, fabricate din piele grea și nepotrivită pentru voiajele lungi.
În 1858, a revoluționat industria cu trunchiul Trianon, din pânză impermeabilă și cu capac plat, ușor de stivuit. Inovația a fost un succes imediat.
Un alt pas crucial a fost inventarea „încuietorii Tumbler”, un sistem de securizare atât de ingenios încât Vuitton a provocat public Scotland Yard să o deschidă. Niciunul nu a reușit.
Acesta a fost momentul în care numele său a devenit sinonim cu protecția și calitatea absolută.
În 1851, împărăteasa Franței a devenit clienta sa. A devenit fabricantul personal de cutii al reginei, cea mai înaltă onoare pe care și-ar fi putut-o imagina un fabricant de cutii.
Povestea merge mai departe
După moartea sa în 1892, fiul său, Georges Vuitton, a preluat conducerea companiei.
Georges a fost la fel de vizionar ca și tatăl său.
El a introdus pânza Monogram (modelul celebru cu LV și flori stilizate) în 1896, ca un tribut adus tatălui său și ca metodă de a combate contrafacerile, care deveniseră o problemă serioasă.
Această pânză Monogram a devenit una dintre cele mai iconice imagini din istoria modei.
Georges a continuat extinderea brandului la nivel internațional, deschizând primul magazin Louis Vuitton în New York în 1901.
Sub conducerea sa, brandul Louis Vuitton a devenit sinonim cu eleganța și calitatea, servind o clientelă exclusivistă formată din elitele societății.
Astăzi, Louis Vuitton este unul dintre cele mai valoroase branduri din lume.