Un avion cu 398 de pasageri a eliberat în aer 72 de tone de kerosen, deasupra Italiei. Ce s-a întâmplat pe 9 iulie
Pe 9 iulie, un avion al companiei chiliene Latam, care a decolat din Malpensa cu 398 de persoane la bord, a trebuit să efectueze o manevră de urgență, la o altitudine de 1800 de metri. A eliberat peste 72 de tone de kerosen între orașele Santhià, Tronzano și San Germano, din zona Vercelli, Italia, transmite Corriere della Serra.
Ce s-a întâmplat cu avionul cu 398 de pasageri
La 9 iulie, un avion al unei companii aeriene chiliene, cu 398 de persoane la bord, a intrat în contact cu pista în timpul decolării de la Malpensa. Coada aeronavei a fost atinsă în momentul desprinderii de la sol.
Raportul complet care cuprinde detalii despre incident și măsura de urgență a fost făcut public pe data de 14 august.
Conform reconstituirii furnizate de organismele responsabile, echipajul a cerut în acel moment să intre într-o „zonă de așteptare” din apropierea aeroportului pentru a urma procedura de urgență.
Aeronava a executat două viraje deasupra localităților Abbiategrasso și Vigevano, au urmat rotiri mai largi („holding”) deasupra localității Santhià.
Manevrele avionului au fost observate de mai multe persoane de la sol.
Apoi a survolat cerul provinciei Vercelli de mai multe ori, descărcând o parte din combustibil.
Eliberarea kerosenului, 72.000 de kilograme, ar fi avut loc într-o zonă cuprinsă între localitățile Santhià, Tronzano și San Germano, la o altitudine de aproximativ 1800 metri și la o viteză de zbor de aproximativ 124 m/s.
Apoi, aeronava a aterizat în siguranță pe aeroportul din Lombardia.
De ce a fost obligatorie această măsură
Experții au explicat pentru Corriere della Sera că aceasta este o procedură obligatorie folsoită în cazul în care o aeronavă trebuie să se întoarcă la aeroport imediat după decolare.
Cu rezervoarele pline, aeronava ar fi putut avea probleme grave la aterizare și, prin urmare, o parte din combustibilul care urma să fie ars este evaporat în cer.
Procedura a durat cu totul 32 de minute, cu o rată medie de eliberare de 37,5 kg pe secundă. Suprafața totală delimitată de rutele de survol a fost de aproximativ 116 kilometri pătrați, în timp ce suprafața reală de sub rute a fost de aproximativ 33 de kilometri pătrați.
Agenția italiană de Mediu transmite că nu există contaminări la sol
În ciuda preocupărilor exprimate și de asociațiile locale cu privire la o posibilă contaminare a mediului, Arpa Piemonte a efectuat o investigație aprofundată și a concluzionat că nu a existat o contaminare semnificativă a solului sau a apei, citează Torino News.
Agenția a estimat că doar o mică parte din combustibilul eliberat, cel mult 1%, ar fi putut ajunge la sol sub formă de picături, dar fără a provoca pagube semnificative asupra mediului.
Din data de 9 iulie s-au efectuat numeroase verificările în lacurile din zonă. Responsabilii transmit că nu au constatat nicio prezență de poluare, confirmând că situația de urgență nu a avut impact semnificativ asupra resurselor naturale.