La maşină ieftină, revizie scumpă

Ultima actualizare:

Majoritatea românilor nu iau în calcul costurile legate de întreţinerea maşinii, pentru că cea mai mare parte a reparaţiilor sunt acoperite de garanţie. Adevărul a încercat să facă o radiografie a costurilor pentru autoturismele cu preţul mai mic de 10.000 de euro.

Cele mai mici tarife la revizii sunt înregistrate de automobilele din clasa mini sau mică, ce dispun de motoare cu o capacitate de sub 1,4 litri. Explicaţia este simplă. În costurile de revizie, o cotă importantă o are uleiul pentru motor, iar un propulsor mai mare are nevoie de mai mult ulei, astfel creşte şi costul reviziei. Totodată, mai există şi binecunoscuta diferenţă de preţ între revizia la un motor diesel şi cea la unul pe benzină.

La Dacia, reviziile sunt efectuate la un interval de un an sau la 20.000 de kilometri, pentru motoarele pe benzină şi 15.000 de kilometri, la cele pe motorină. Cea mai ieftină revizie pentru Logan, maşina cel mai bine vândută de la Dacia, este pentru modelul cu motorul pe benzină de 1,2 litri şi 75CP. Costă 85,3 euro cu TVA. Cea mai costisitoare revizie pentru aceeaşi marcă este la motorul diesel de 1,5 litri şi 70 CP, care ajunge la 129,16 euro.

Pentru Chevrolet Spark, una dintre cele mai ieftine maşini noi de pe piaţă, costul total pentru aproximativ 105.000 kilometri de exploatare, adică şapte revizii, este de 4.412 lei. Asta ar însemna aproximativ 70 de lei o vizită la service pentru revizie. Totuşi, reprezentanţii Chevrolet România menţionează că aceste valori reprezintă costurile medii ale reviziilor, fiecare reparator autorizat al mărcii americane având propria politică de tarifare.

La Hyundai, modelul i10, în varianta de motorizare diesel de 1,1 litri, este cel mai ieftin de întreţinut. Astfel, prima revizie, cea de 20.000 de kilometri, costă 106 euro. Următoarea, cea de la 40.000 de kilometri, este mult mai scumpă: 282 de euro. În total, până la un rulaj de 100.000 de kilometri, un Hyundai i10 îţi scoate din buzunar, numai pentru revizii, peste 900 de euro.

La Fiat, cel mai ieftin model este Panda, în varianta de motorizare pe benzină de 1,1 litri şi 54 CP. Prima revizie este efectuată la 10.000 de kilometri şi costă 181 de lei cu TVA. Următoarea este la 20.000 de kilometri şi costă 353 de lei, cu TVA. Cea mai scumpă vizită în service pentru Fiat Panda este cea de la 60.000 de kilometri, care ajunge la o valoare de 898 de lei. Dacă utilizezi maşina până la 100.000 de kilometri, costurile totale cu reviziile ajung la 3.370 de lei.

Service-ul, afacere sau nu?

Pe piaţa locală, ponderea service-ului oscilează, în prezent, de la 5%, în cazul AutoItalia, importator Fiat, potrivit reprezentanţilor companiei, la peste 50% în cazul mărcii Audi, după cum afirma Mihai Halma­gianu, brand manager.

Nicolae Sorescu, director de vânzări la Rădăcini Motors, spune că aproape jumătate din cifra de afaceri a companiei este susţinută de operaţiunile de service. Reprezentantul Rădăcini Motors consideră că, pentru ca o unitate service să fie profitabilă, gradul de ocupare trebuie să fie de cel puţin 70%, iar atelierul să beneficieze de aportul a cel puţin şase rampe de reparaţii.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard Gere și Julia Roberts în Pretty Woman, Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
image png
venice 2855264 1280 jpg
cozi ceausescu jpg
orasul 5 min danemarca  jpg
Produse Lidl pe raft - magazin FOTO Shutterstock
Parlamentul European si Iohannis   sala goala FOTO Radu Eremia jpg
oala presiune jpeg
mircea diaconu jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net