5 sfaturi ca să conduci în siguranţă pe vreme rea

Ultima actualizare:

    Pe zăpadă, gheaţă şi polei evită să pui frâne bruşte
Pe zăpadă, gheaţă şi polei evită să pui frâne bruşte

Suntem în plină iarnă şi ne vor aştepta de acum încolo zile geroase, cu zăpezi, gheaţă şi polei. Dacă vei circula cu maşina în acele perioade, este foarte important să ştii cum să şofezi în siguranţă pentru a evita accidentele. Omniasig şi hotnews.ro ne dau câteva sfaturi de care ar fi bine să ţinem cont.

1. Păstrează distanţa faţă de maşina din faţă!

Atunci când circulaţi pe drumuri acoperite cu zăpadă, cu o viteză de 50 de kilometri pe oră, este bine de ştiut ca din momentul acţionării frânei, maşina se opreşte în aproximativ 30 de metri, iar această distanţă poate varia în funcţie de tipul, starea tehnică, dotările maşinii şi eficienţa anvelopelor. Aşadar, este foarte important să păstraţi o distanţă suficientă faţă de maşina din faţă.

2. Cu ce viteză mergem?

Viteza trebuie să fie una constantă şi trebuie încercat ca stilul de condus să fie unul cât mai lin, fără frânări şi demaraje bruşte. Plecarea de pe loc, virarea, frânarea, toate aceste manevre trebuie executate cu grijă, cursiv, pentru a evita deraparea. Nu în ultimul rând, viteza trebuie să fie mică atunci când drumul este acoperit cu zăpadă şi polei.

3. Cum plecăm de pe loc?

Atunci când pleci de pe loc nu trebuie să demarezi în trombă pentru că anvelopele riscă să îşi piardă aderenţa şi să se învârtă în gol. Când carosabilul este acoperit cu polei, este recomandat să pleci de pe loc din treapta a doua de viteză.

4. Cum frânăm în siguranţă?

În cazul în care cobori o pantă acoperită cu gheaţă, zăpadă şi polei este indicat să foloseşti frâna de motor. Frâna de motor este o manevră ce presupune comutarea dintr-o treaptă superioară într-o treaptă inferioară de viteză. Atenţie! Nu trebuie niciodată să schimbaţi dintr-o treaptă superioară în treapta a doua sau întâia la viteze mari. Schimbările treptelor de viteză trebuie să se facă progresiv: din treapta a cincea, în a patra, apoi în a treia etc.

5. Cum virăm?

Regula esenţială este să nu frânaţi în timp ce luaţi un viraj. Încercaţi să anticipaţi şi să frânaţi pe porţiunea dreaptă de drum, înainte să intraţi în curbă. Dacă simţi că maşina începe să intre în derapaj este foarte important să-ţi păstrezi calmul şi să virezi în direcţia în care alunecă spatele maşinii, reducând parţial sau total accelerarea, dar fără să apăsaţi frâna.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
casa jpg
trafic inchis A1 vant jpg
pietrele vii din Romania  jpg
Starship shutterstock jpg
centrala jpeg
churches lalibela  jpg
manastirea Ghighiu  jpeg
Pensionari discută cu reprezentanții presei și oficialii Caselor de Pensii de care aparțin privind recalcularea pensiei, în București. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
image
actualitate.net
image
actualitate.net