52 de ani de la începerea construcției primei mașini românești. Povestea Daciei, visul unei intregi țări

Ultima actualizare:

    Dacia 1100 a fost primul produs Dacia care a ieșit pe poarta fabricii de la Mioveni
Dacia 1100 a fost primul produs Dacia care a ieșit pe poarta fabricii de la Mioveni

A început ca o dorință și a devenit rapid o certitudine. Dacia, mașina României a umplut de mândrie inimile întregii națiuni când a ieșit prima oară pe poarta fabricii. Epopeea a început însă acum 52 de ani, pe11 mai 1968 când era finalizată fabrica Dacia din localitea Colibași(actual Mioveni)și începea construcția modelului Dacia 1100.

Dar cum a început povestea Dacia? Pentru a reduce timpul între proiectare şi lansarea în producţia de serie a unui autoturism, autorităţile române au considerat necesară producerea unui autoturism sub licenţă obţinută de la un producător străin. Se dorea o licenţă pentru un autoturism din clasa medie cu o capacitate cilindrică cuprinsă între 1.000 şi 1.300 cm3 şi să se producă între 40.000 şi 50.000 automobile pe an. După vizita preşedintelui francez Charles de Gaulles în România din 1966, s-a luat decizia la nivel politic ca uzina Dacia să producă autoturisme sub licenţă Renault. Astfel, firma franceză a permis părţii române să înceapă asamblarea modelului Renault 8. După vizita lui De Gaulles, la sfârșitul anului 1966, în localitatea argeșeană Colibași(astăzi Mioveni), a început construcția fabricii Dacia. Investiția a fost declarată finalizată pe 11 mai 1968, când a început producția modelului începe producţia modelului  Dacia 1100, sub licenţa Renailt 8; acesta era o berlină cu tracţiune şi motor pe spate. Primul automobil ieşit pe poarta fabricii a fost făcut cadou preşedintelui Republicii Socialiste România de atunci, Nicolae Ceaușescu. Conform contractului, Renault furniza toate părţile componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia să le asambleze. Din 1968 şi până în 1972, aproximativ 44.000 de autoturisme Dacia 1100 au fost produse. După Dacia 1100, a urmat Dacia 1300, care a intrat în producţie în august 1969, un model sub licenţa Renault 12, fiind prezentată la saloanele auto de la Bucureşti şi Paris. Modelul 1300 era o berlină cu 4 uşi şi tracţiune pe faţă. Tot în anii '80, Dacia a mai produs modelul Dacia 2000, având la bază autoturismul Renault 20. Potrivit specialiștilor care își aduc aminte de acele vremuri, modelul era produs special pentru elita PCR, utilizat ca maşină de serviciu, nefiind comercializat către cetăţeni şi era disponibil în culoarea negru sau albastru închis, producţia fiind, de asemenea, limitată. La salonul de la Bucureşti din 1979 a fost prezentată varianta modernizată a modelului 1300, Dacia 1310, primul model apărut după încetarea contractului de licenţă Renault 12, în 1978. După Revoluție, în 1999, Renault achiziţionează 51% din capitalul Dacia şi anunţă că va lansa un nou model. În 2004 se lansează modelul Logan, un autoturism complet nou. În 2010, a fost prezentAT Dacia Duster, primul SUV produs de Dacia.

Citiți și

Te vei îndrăgosti pe loc de noul model Dacia Duster. Când se lansează

Dacia lansează primul model electric din istorie. Cum arată Dacia Spring

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Prințesa Madeleine a Suediei, Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
fresh oyster 4917758 1280 jpg
Inundații catastrofale Spania FOTO profimedia 0928316244 jpg
image png
image png
ozn fals la bucuresti jpg
Inundații catastrofale Spania FOTO profimedia 0928174468 jpg
mormantul fecioarei maria jpg
1 agenda si vaza cu flori jpg jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net