Adio afaceri cu motorina de la stat! Şoferii de la RATB au un sistem nou pentru alimentarea autobuzelor

Ultima actualizare:

    Tudor Zorilă, 45 de ani, este  şofer de 15 ani la RATB şi ne  arată brelocul care îi permite  să alimenteze autobuzul (Fotografii: Sever Gheorghe)
Tudor Zorilă, 45 de ani, este şofer de 15 ani la RATB şi ne arată brelocul care îi permite să alimenteze autobuzul (Fotografii: Sever Gheorghe)

Gata cu furtul de motorină! Toate autobazele RATB au fost dotate cu un nou sistem de alimentare. Şoferii au acces la combustibil doar cu un breloc de identificare, au cip la rezervor, iar acţiunea este atent monitorizată de şefi prin calculator. În plus, ei pot vedea cât consumă fiecare maşină în parte.

Nici la pompă nu mai e ca altădată. Pentru şoferii de la RATB au apus vremurile când făceau economie de motorină pe care o luau acasă sau pur şi simplu îşi umpleau canistrele direct de la punctul de alimentare.

Acum, orice mişcare e monitorizată. Rezervorul are un inel de identificare, un cip electronic, iar în momentul în care pompa este solicitată, sistemul informatic recunoaşte autobuzul ca făcând parte din flota RATB.

Brelocul sau tagul de identificare conţine numele şoferului şi trebuie să fie trecut prin faţa unui cititor de date

Brelocul sau tagul  de identificare conţine  numele şoferului şi  trebuie să fie trecut prin  faţa unui cititor de date
Brelocul sau tagul de identificare conţine numele şoferului şi trebuie să fie trecut prin faţa unui cititor de date

Motorina nu curge însă până când şoferul nu trece tagul de identificare prin faţa cititorului. Abia apoi poate face plinul, care nu durează mai mult de două minute.

Nici pe traseu angajaţii nu scapă de vigilenţa şefilor. Consumul apare şi el în raportul computerizat.

„Vechiul sistem era uzat, din 1990, şi nu ascundem faptul că şoferii puteau sustrage cu uşurinţă combustibil.

Acum, nu se mai pune problema de aşa ceva. În plus, se consumă mai puţin, pentru că a doua zi vedem tot ce s-a întâmplat pe traseu, iar şoferii conduc economic", ne-a explicat Brânduşa Raeceanu, purtător de cuvânt la RATB.

Sistemul antifurt a fost introdus săptămâna aceasta în toate cele 8 autobaze.

În septembrie 2011, mai mulţi şoferi de pe autobuzele bucureştene s-au ales cu dosar penal.

În urma unul control intern, în vestiarele lor au fost descoperite bidoane şi canistre pline cu motorină.

Atunci, şefii au decis să schimbe modul de alimentare.

Văd pe calculator când bagă combustibil

Informaţiile cu privire la numărul maşinii, numele şoferului, ora alimentării şi litrii băgaţi apar instantantaneu într-un calculator legat la reţea.

Văd pe calculator  când bagă combustibil
Văd pe calculator când bagă combustibil

Inclusiv imagini de la pompă, filmate cu camerele montate în autobază. Ele sunt monitorizate de un angajat al Rompetrol, firma care asigură motorina.

Prin contract, compania oferă gratuit noul sistem şi face o reducere la combustibil de circa 9% pe litru din preţul practicat la benzinării.

image
image
image
image
image
image
Stație de metrou Tudor Arghezi. foto: Sever Gheorghe
iluzie optica jpg
Prințul William și Kate Middleton  foto   GettyImages jpg
hotel intercontinental jpg
Biserica medievală din Densus  Foto Daniel Guță (1) JPG
Palatul Parlamentului - Casa Poporului FOTO Shutterstock
aeroport cluj pixabay jpg
judecatoarea popiviciu jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net