Alte perle de la Evaluarea Naţională: «Întrebarea cu cratima pică an de an. E plictisitor!»
Ca în fiecare an, după examene, apar şi „perlele” candidaţilor. Profesorii au corectat lucrările la Evaluarea naţională, iar unele exprimări le-au stârnit zâmbete. Vineri, se afişează rezultatele, aşa că este încă o zi cu nervi întinşi la maximum pentru elevi şi părinţi.
Poezia „Salcâmii” de A. E. Baconsky, dar şi compunerea despre un obiectiv turistic, le-au cam dat bătăi de cap unora dintre absolvenţii de clasa a opta care, în această săptămână, au susţinut Evaluarea naţională. În unele lucrări, corectorii au găsit adevărate „perle”, care le-au stârnit zâmbete. Iată câteva dintre acestea.
„Autorul versurilor se crede frate cu salcâmii, pentru că doar aşa îşi aminteşte el de copilăria lui, în care erau albine şi copaci”, a scris unul dintre candidaţi.
Potrivit altui elev, “semnificaţia versurilor arată că pe lângă salcâmi stăteau albinele, înseamnă că pe lângă salcâmi cineva a pus nişte stupi. Eu am stupi acasă şi tot lângă salcâmi îi punem”.
Iată ce au scris unii în compunerea despre obiectivul turistic:
„Mai demult eu am plecat de acasă, ca să mă plimb cu trenul. Mama nu a ştiut şi a fost anunţată Poliţia, care m-a găsit la Mausoleul din Focşani, pe care eu atunci l-am vizitat”, a scris unul dintre candidaţi.
“Eu mă duc vara la satul Bizigheşti, la bunicii care au murit amândoi, dar care i-au lăsat casa lui mama mea, nu la fratele ei, care e un beţiv”, a scris cu sinceritate un alt elev.
Elevii au explicat şi rolul cratimei în versul „învie-n mine”.
„Cratima desparte două cuvinte care nu încap întregi în versuri de poezii”, a scris un candidat.
„Întrebarea asta cu cratima pică în fiecare an. Am scris rolul, dar vă recomand să mai schimbaţi, că e plictisitor”.
„Cratima se pune ca să mai lăbărţeze rândul, când nu se înţelege nimic din text”.
Scandal din cauza unei probleme de matematică
Câţiva părinţi, alături de copii, s-au strâns joi dimineaţa la Ministerul Educaţiei, nemulţumiţi de punctul 6, subiectul I, de la proba la Matematică din cadrul Evaluării naţionale, despre care, spun ei, că a fost unul neclar şi a încurcat elevii. Cei strânşi în faţa Ministerului Educaţiei cer ca elevii să nu fie depunctaţi, tocmai din cauza neclarităţii subiectului. O petiţie iniţiată în acest sens pe Internet a adunat până vineri peste 40.000 de semnături.
Protestatarii au fost primiţi la discuţii de un secretar de stat din cadrul ministerului, asta chiar dacă, încă de miercuri, instituţia şi-a anunţat punctul de vedere legat de controversele de la examenul de matemtică din cadrul Evaluării naţionale. În opinia ministerului, punctul care a dus la discuţii „este complet formulat, enunţul este clar, fără ambiguităţi şi permite un singur răspuns corect”.
Rezultatele de la Evaluarea naţională se vor afişa vineri, iar contestaţiile se depun tot vineri, între orele 16.00 şi 20.00, urmând ca rezultatele finale să fie afişate în data de 5 iulie, potrivit calendarului publicat de Ministerul Educaţiei.