Aşa arată gara care a costat deja 65 de milioane de lei!
Râsu’-plânsu’! După mai bine de 20 de ani de la începerea construcţiei, gara din Galaţi are multe hibe. Încă mai sunt de făcut lucrări, în timp ce grinzile de la clădire au început să se macine. Unele dintre amenajări, cum ar fi peronul de la linia 1, sunt inutilizabile, fiind proiectate greşit.
Noua gară de la Galaţi, investiţie care a înghiţit deja peste 65 de milioane de lei şi mai necesită încă vreo 20 de milioane, e un exemplu elocvent pentru batjocorirea banilor publici în România. Începută acum două decenii, investiţia s-a dovedit un coşmar pentru călători. În 2016 a fost inaugurat, în sfârşit, peronul de la linia 1, precum şi pasarela dintre clădirea principală şi peronul de la liniile 3, 4 şi 5.
Expresia „a urca în tren” nu se potriveşte însă cu peronul de la linia 1 a staţiei CFR, scrie adevarul.ro. Platforma acestuia este mai înaltă decât a celorlalte peroane, aşa că nu urci în tren, ci eşti nevoit să cobori.
Cozi mari la cele trei lifturi
Mai mult, în cazul unora dintre modelele de vagoane, îmbarcarea şi debarcarea sunt aproape imposibile. Prin urmare, linia 1 n-a mai fost utilizată decât pentru manevre, iar trenurile de persoane sunt trase la celelalte linii.
Un alt neajuns îl reprezintă pasarela. Aceasta are scară rulantă doar pentru urcare, nu şi pentru coborâre (pentru care e folosită o scară normală), ceea ce înseamnă un chin pentru bătrâni, pentru cei cu bagaje şi pentru persoanele cu dizabilităţi. Soluţia găsită de CFR este liftul. Problema este însă că există doar trei ascensoare, dintre care unul singur deserveşte peroanele 2 şi 3 (unde trag 90% din trenuri). În lift pot încăpea doar două persoane cu câte o valiză, iar la sosirea trenurilor importante se formează cozi mari.
De asemenea, nu este foarte indicat să mergeţi la gară cu maşina, deoarece nu există decât 10 - 15 locuri de parcare diponibile. Dincolo de neajunsurile menţionate, lasă de dorit şi calitatea lucrărilor la clădirea principală a staţiei. Din imaginile surprinse în urmă cu câteva zile se poate vedea cum structura de rezistenţă din beton a început să se sfărâme.