Autobuzele RATB sunt pericol public. Marea problemă, sistemul de frânare
Accidentul de ieri, când 11 persoane au fost rănite, inflamează spiritele. Angajații RATB nu mai tac și spun că autobuzele au devenit un pericol public, pentru că circulă cu piese vechi.
”Marea problemă, la toate vehiculele RATB-ului este sistemul de frânare. Când spun sistemul de frânare mă refer la siguranţa vehiculelor în trafic. Nu mai pot asigura siguranţa vehiculelor în circulaţie din lipsă de piese şi materiale pentru reparaţia şi întreţinerea sistemului de frânare. Toţi conducătorii de vehicule de la RATB conduc cu frica în sân şi astfel de accidente tot vor mai fi ”, a declarat, pentru B365.ro, Alexandru Mihalache, preşedintele Sindicatului Lucrătorilor RATB - URAC. Declarațiile sunt susținute și de alți lideri de sindicat, care dezvăluie faptul că lipsesc mai toate piesele, de la becuri, până la uleiuri şi antigel. În plus, sistemele de frânare la mașini sunt legate cu sârmă ca să mai țină. ”Am chemat şi RAR-ul, care i-a amendat cu 4.000 lei, prin martie-aprilie, pentru că au găsit anumite anomalii. Ei umblau ca să facă treabă românească, să lege cu sârmă la sistemele de frânare la maşinile astea nemţeşti. Când se intervine la sistemul de frânare trebuie să te încadrezi în anumite standarde. Ei interveneau, dar nu verificau dacă sistemele de frânare sunt în parametri”, a spus Tudor Florian Ivan, un alt sindicalist. Azi și mâine, la ora 14.00, în jur de 400 de șoferi protestează în fața sediului RATB, pentru proastele condiții în care muncesc. Ieri, un tramvai de pe linia 1 a intrat într-un autobuz de pe linia 123. Tramvaiul venea de pe Șos. Mihai Bravu şi urma să intre pe Calea Vitan, moment în care a lovit în uşa din spate un autobuz care ar fi încercat să forţeze, culoarea galbenă a semaforului pentru a traversa intersecţia. 11 persoane, printre care bătrâni și copii, au fost rănite, iar 10 dintre ele au fost transportate la spital cu lovituri la cap, gât și membre. Din fericire, viața nu le-a fost pusă în pericol.