Autostrăzile din România, dotate cu un sistem performant ca în Germania. Pe A3 vor fi 20 de aparate pe 60 de km
La fel ca pe marile autostrăzi din Germania, în România va fi instalat un sistem care va ajuta deopotrivă autoritățile, dar și participanții la trafic. Sistemul include camere de supraveghere, aparate de detecție, dar și senzori sau stații meteo. Autoritățile anunță că numai pe Autostrada Transilvania (A3) vor fi instalate 20 astfel de aparate pe o distanță de 60 de kilometri.
Pe autostrăzile din România, ca în Germania
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a atribuit un contract în valoare de 112,695 milioane de lei, fără TVA, către firma Elektra. Proiectul constă în montarea unor sisteme de supraveghere performante pentru mașini pe autostrăzile A1, A2, A3. În proiect intră și DN1, unul dintre cele mai circulate și aglomerate drumuri din țară.
În cadrul aceluiași proiect, pe marginea drumurilor vor fi amplasate panouri de avertizare care vor informa șoferii despre eventuale pericole, cum ar fi mașini oprite, accidente sau fenomene meteo periculoase.
Datele vor fi transmise în timp real
Cu ajutorul acestui sistem, autoritățile vor avea acces la date în timp real despre șoferii care încalcă regulile de circulație, de asemenea se va ști exact când viteza legală este depășită.
Pe autostrada A3 vor fi montate 20 de aparate, în aproximativ 60 de kilometri. Acestea vor putea înregistra viteza șoferilor, numărul de mașini și multe alte date relevante. Camerele vor fi atât fixe, cât și mobile, și vor funcționa ca un radar pentru autorități, contribuind la sporirea siguranței rutiere.
Camerele vor fi atât fixe, cât și mobile, pe toate drumurile unde vor fi instalate și vor funcționa ca un radar pentru autorități.
Două țări din Europa au un anume sistem de supraveghere a traficului
După Olanda, Germania este a doua țară din Europa care a introdus sisteme de camere video pentru monitorizare a traficului MONO cam.
MONOcam sunt camere inteligente care „privesc” în interiorul vehicului și pot recunoaște șoferii care utilizează dispozitive electronice.
Practic, camera este plasată la înălțime, de exemplu, pe podurile de pe autostrăzi de unde înregistrează imediat delictele, iar imaginile sunt trimise la sediul Poliției.