Calea ferată Constanța-Mangalia va fi electrificată. Trenurile vor circula cu 160 km/h

Ultima actualizare:

    Calea ferată Constanța-Mangalia nu este electrificată și se folosesc locomotive Diesel
Calea ferată Constanța-Mangalia nu este electrificată și se folosesc locomotive Diesel

CFR a lansat prima etapă a programului de electrificare și modernizare a liniei CF Constanța - Mangalia. În prezent, se schimbă locomotiva, pentru continuarea traseului.

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia deschisă pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar electrificării și modernizării liniei de cale ferată Constanța –Mangalia.

Aceasta măsoară 43 km, iar în prezent se circulă doar cu locomotive Diesel. La finalul lucrării, autoritățile promit că trenurile de călători vor circula cu viteza maximă de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h cele de marfă.

Obiectivele specifice ale programului de electrificare a căii ferate Constanța-Mangalia

  • creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 km/h, respectiv 120 km/h;
  • creșterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătățirea capacității de circulație;
  • modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, spațiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonei comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv;
  • sistematizarea stațiilor CF și lucrări pregătitoare pentru dublarea de viitor;
  • dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune;
  • modernizarea echipamentului de telecomunicații, inclusiv sistemul de informare a publicului călător;
  • montarea elementelor de siguranță, rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii etc.
  •  îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.

Electrificarea căii ferate Constanța-Mangalia se ridică la peste 12 milioane de lei

Valoarea estimată a contractului este de 12.023.503,80 de lei fără TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională, capitolul Proiecte electrificare și reabilitare cale ferată, cu perioada de elaborare 2021-2030. Durata contractului este de 9 de luni.

Anunţul de participare la licitaţia deschisă şi documentaţiile de atribuire sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice, la adresa www.e-licitatie.ro.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 7 iunie.

image
image
image
image
image
image
windrunner radia jpg
caine pixabay jpg
Bere jpg
codreanu jpg
suc tedi mucegai jpg
Avion la terminal in aeroport poarta de imbarcare goala Foto Shutterstock jpeg
chioma nigeria jpg
Dormitorul matrimonial are un pat încăpător
image
actualitate.net
image
actualitate.net