Ce grevă se anunță de luni, 29 mai. Angajații se plâng de salariile mici și condițiile degradate de muncă
Sute de angajați de la CFR Călători amenință că ies, luni, în stradă, nemulțumiți de salarii și de faptul că statul taie din banii companiei. Salariații spun că deși legea prevedea creșterea salariilor de la 1 iulie, până în prezent, nu există un buget de venituri și cheltuieli, în condițiile în care este nevoie de fonduri pentru reparații și investiții în locomotive și vagoane.
Angajați CFR: „E nevoie de investiții în vagoane"
Angajații CFR spun că deși legea personalului feroviar prevedea creșterea salariilor de la 1 iulie, până în prezent, nu există un buget de venituri și cheltuieli, în condițiile în care este nevoie de fonduri pentru reparații și investiții în locomotive și vagoane, scrie Digi24.ro.
Sindicaliștii spun că deși statul cunoaște nevoia mare de investiții pentru a crește siguranța pe calea ferată și de a îmbunătăți condițiile de circulație, totuși a redus cu 10% compensația pe care compania feroviară o primește.
Salariații CFR se plâng de salarii mici
Ceferiștii se plâng de degradarea condițiilor de muncă, dar și de salarizarea scăzută. În prezent, salariul mediu net la CFR Călători este de aproape 4.200 de lei. Ei spun că luni, 29 mai, vor picheta sediul Ministerului Transporturilor și că dacă nu găsesc rezolvare la guvernanți, atunci vor urma un alt protest pe 26 iunie și un miting în fața Guvernului la 1 iulie.
Există riscul ca în cazul unei greve generale a ceferiștilor, trenurile să rămână blocate în gări în plin sezon estival.
Locomotive, vechi de 50 de ani
Accidentele de trenuri din ultima perioadă ne-au arătat, din nou, dezastrul sistemului feroviar din România, subfinanțat timp de zeci de ani și aflat acum aproape de colaps. Locomotivele sunt mai vechi de 50 ani, iar peste 80% dintre ele ar trebui scoase din circulație. O spune chiar directorul CFR Călători, care a recunoscut că reviziile tehnice sunt făcute cu întârziere.
CFR Călători are în circulație aproape 430 de locomotive și automotoare, deși necesarul este de 490. Doar 9 locomotive au fost modernizate în ultimii 5 ani. Vechimea medie depășește 50 de ani. Situația nu este diferită nici la vagoanele de călători. În ultimii ani, doar 10% au fost modernizate. Vârsta parcului a ajuns la 30 de ani.