Ce sumă maximă de bani poți scoate de la bancomat, în 2024. Limitele de retragere la Raiffeisen, BCR, BRD, ING sau Banca Transilvania
În România, zilnic au loc sute de mii de retrageri de la bancomatele din întreaga țară. De obicei, posesorii de carduri retrag sume de bani fără să știe exact care este limita zilnică impusă.
Această limită variază de la o bancă la alta, iar în unele cazuri, se aplică și comisioane suplimentare.
Retragerea de bani de la bancomate este una dintre cele mai comune operațiuni bancare. Românii retrag zilnic sume de bani în funcție de necesități, dar trebuie să respecte anumite reguli impuse de bănci.
Fiecare instituție financiară stabilește propriile limite zilnice pentru retrageri, precum și comisioanele aferente.
De regulă, majoritatea băncilor din România permit retragerea unei sume maxime de 3.000 până la 5.000 de lei pe zi. Totuși, în funcție de nevoile clientului și de tipul cardului, aceste limite pot fi modificate. Proprietarul cardului poate solicita creșterea limitei fie direct la bancă, fie online, prin aplicația băncii, transmite Fanatik.
în funcție de banca emitentă
Limitele maxime de retragere variază în funcție de banca emitentă a cardului. Iată câteva exemple:
Raiffeisen Bank:
Carduri Standard, Vodafone, eMAG: maxim 3.000 de lei pe zi.
Carduri Gold: maxim 5.000 de lei pe zi.
Carduri World Mastercard: maxim 10.000 de lei pe zi.
BCR (Banca Comercială Română):
Limita standard: 3.000 de lei pe zi.
Posibilitate de extindere până la 10.000 de lei pe zi, în funcție de tipul cardului.
BRD (Banca Română pentru Dezvoltare):
Carduri pentru tineri (BRD ISIC): maxim 2.000 de lei pe zi.
Carduri Visa Electron: maxim 4.000 de lei pe zi.
Carduri Mastercard Standard: maxim 7.000 de lei pe zi.
Retrageri mai mari de 10.000 de lei necesită programare la ghișeu cu 24 de ore înainte.
ING Bank:
Maxim 30 de operațiuni de depunere și retragere pe zi.
Suma maximă de retragere: 15.000 de lei pe zi.
Banca Transilvania:
Limita standard: 5.000 de lei pe zi.
Posibilitate de extindere până la 9.000 de lei pe zi, fie prin apel la serviciul clienți, fie prin aplicația băncii.