Cel mai popular pod intră în reparații capitale. Toți românii îl traversează atunci când pleacă în vacanță
Autoritățile bulgare au anunțat în mod oficial începerea lucrărilor de reparații asupra unui rost de dilatație situat pe podul care leagă orașele Ruse și Giurgiu, pe partea aflată sub jurisdicția lor.
Reprezentanții Poliției de Frontieră din România au confirmat că aceste lucrări sunt planificate să se desfășoare până la data de 31 mai.
Prin intermediul unui comunicat citat de News.ro, reprezentanții Poliției de Frontieră din Giurgiu au informat că Inspectoratul Teritorial a fost notificat în cursul zilei de astăzi despre demararea lucrărilor de către autoritățile bulgare. Aceste reparații vor implica înlocuirea sau reparația unui rost de dilatație pe partea de pod care este sub responsabilitatea autorităților bulgare.
În ce interval va fi închis Podul Giurgiu
Conform comunicatului, lucrările de reparații vor avea loc în intervalul 13-31 mai 2024 și vor fi desfășurate în timpul zilei. Circulația va fi restricționată la o singură bandă pe podul respectiv, iar acest lucru va fi reglementat prin intermediul indicatoarelor rutiere și semnalizatoarelor. Pentru a minimiza impactul asupra traficului, Poliția de Frontieră a luat toate măsurile necesare pentru a asigura un flux de trafic cât mai fluent.
Întrucât se anticipatează dificultăți în circulație prin Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Giurgiu, șoferilor li se recomandă să utilizeze și alte puncte de trecere de la granița cu Bulgaria.
De asemenea, este recomandat consultarea aplicației Trafic online disponibilă pe site-ul Poliției de Frontieră (www.politiadefrontiera.ro), care oferă informații actualizate despre timpul de așteptare în punctele de trecere a frontierei pentru diferite intervale de timp.
Podul Giurgiu-Ruse este o parte importantă a infrastructurii de transport din Europa de Est
Podul Giurgiu-Ruse este o parte importantă a infrastructurii de transport din Europa de Est, conectând orașele Giurgiu din România și Ruse din Bulgaria peste fluviul Dunărea. Istorica acestui pod începe în secolul al XIX-lea. Iată o succintă prezentare a evoluției sale:
A fost inițial construit în perioada 1952-1954, pe timpul regimului comunist din România și Bulgaria. Acesta a fost primul pod permanent care a conectat cele două țări, înlocuind vechea traversare cu bacul.
De-a lungul anilor, podul a suferit mai multe renovări și modernizări pentru a face față cerințelor crescânde ale traficului rutier și greutății vehiculelor.
În 2013, s-a inaugurat un nou pod peste Dunăre, alăturat celui existent, pentru a face față traficului din ce în ce mai intens și pentru a moderniza conexiunea între cele două țări. Acest nou pod este unul modern, având patru benzi de circulație și trotuare pentru pietoni și bicicliști.
Podul Giurgiu-Ruse are o semnificație economică majoră pentru România și Bulgaria, facilitând transportul de mărfuri și persoane între cele două țări și oferind o rută importantă de tranzit între Europa de Vest și Europa de Est.