CFR Călători oferă un meniu diversificat în tren. Ce poți mânca la „bar-bistro” și la ce preț
Pe ruta Brașov – Constanța, vagonul bar-bistro al CFR Călători promovează costuri care leagă mai bine buzunarul pasagerului de apetitul gastronomic.

O omletă costă 14 lei, iar o ceafă de porc (cu garnitură) ajunge la 44 de lei. Pentru persoane care preferă feluri mai simple, un sandviș este listat la 10 lei (cu 10 variante disponibile), iar cafeaua instant cu lapte se găsește la 3 lei. De asemenea, o bere în funcție de marcă este vândută între 10 și 20 de lei.
Gustările (chipsuri, snackuri, baton de ciocolată) au prețuri între 6 și 15 lei, sucurile sunt 7 lei, în timp ce apa (500 ml) costă 5 lei. Pentru băuturile spirtoase (50 ml), tarifele variază între 14 și 22 de lei, potrivit Club feroviar.
Modernizare și capacitate limitată
CFR Călători a lansat un proiect amplu pentru reabilitarea a 10 vagoane bar-bistro, cu un buget de aproape 10 milioane de euro (fără TVA), plus circa 6 milioane de euro pentru mentenanță. Primul astfel de vagon modernizat a intrat în funcțiune în ianuarie 2024.
Deși ambițiile sunt mari, operatorul are doar 7 trenuri care dispun de vagoane restaurant. Astfel, oferta vagonului bar-bistro rămâne insuficientă pentru acoperirea tuturor trenurilor intercity planificate pentru mersul 2025–2026.
Vagoanele restaurant au fost o prezență obișnuită în trenurile românești în anii ’80-’90, însă în ultimele două decenii ele au dispărut treptat, din cauza costurilor ridicate și a lipsei de interes. În ultimii ani, CFR Călători a început un proces amplu de modernizare, cu scopul de a îmbunătăți confortul și serviciile la bord. Relansarea vagoanelor bar-bistro face parte dintr-un plan de revitalizare a experienței feroviare, aliniat standardelor europene.
După ani în care pasagerii s-au plâns de lipsa condițiilor moderne și a ofertelor alimentare la bord, CFR Călători încearcă să aducă serviciile feroviare mai aproape de cele din vestul Europei. Introducerea vagoanelor bar-bistro vine în contextul competiției crescânde din transportul intern, odată cu apariția companiilor private și a investițiilor în infrastructura rutieră.


































