Imagini din dronă cu Vama Veche, după furtuna devastatoare care a rupt plaja în două. FOTO&VIDEO

Stațiunea Vama Veche a fost grav afectată de ploile abundente care au lovit litoralul sâmbătă, aducând cantități record de precipitații. Imagini filmate cu drona de fotoreporterul Alex Nicodim de la Inquam Photos ilustrează pagubele produse de furtună în stațiune.

Ciclonul de ieri a făcut ravagii Vama Veche / foto: Inquam Photos/ Alex Nicodim

Sâmbătă, primarul comunei Limanu, Daniel Georgescu, a declarat că localitățile 2 Mai și Vama Veche au fost "puternic afectate de furtunile din ultimele două zile", bilanțul includând case inundate, plaje distruse și drumuri devenite impracticabile.

„Am intervenit de dimineață cu utilajele primăriei în 2 Mai, în zona stadionului și pe strada 1 Mai, iar acum suntem în Vama Veche. Problema este însă mult mai complexă. Ne confruntăm cu astfel de situații nefericite de fiecare dată când debitele de apă depășesc nivelurile normale”, a scris primarul pe Facebook.

El a solicitat Administrației Naționale "Apele Române" să nu mai închirieze agenților economici zonele cu probleme pe durata sezonului estival, însă afirmă că solicitările sale nu au fost nici măcar luate în considerare.

„De asemenea, este absolut necesară intervenția în această zonă prin executarea unor lucrări hidrotehnice specializate pentru reconstruirea canalelor de deversare a apelor. Am subliniat frecvent această necesitate în fața autorităților. Utilajele Primăriei Limanu lucrează și sperăm să reușim să curățăm plaja și zona de faleză în cel mai scurt timp posibil”, a adăugat edilul.

Turiștii au fost nevoiți să rămână în camere

Turiștii care au ajuns în Vama Veche înaintea furtunii au fost nevoiți să rămână în camere din cauza inundațiilor, scrie Antena 3 CNN.  Unii povestesc experiențele trăite: „Am zis că venim la mare, dar am ajuns ca la munte.

După ce ajung la cazare, cred că îmi dau jos adidașii și merg puțin desculț, să ne mai răcorim.” Un alt turist a declarat: „Am văzut cum o mașină a fost distrusă de ploaie și s-a răsturnat în nisip.”

Un manager de pensiune din Vama Veche a explicat situația dificilă: „Ne-am procurat pompe și utilaje, dar o să dureze până să revenim la normal. Turiștii sunt afectați de lipsa curentului electric; unii înțeleg situația, alții cer soluții imediate, dar majoritatea ne susțin.”

Cele mai mari pagube s-au înregistrat pe plaje, unde vântul puternic a răsturnat mai multe rulote și a aruncat umbrelele șezlongurilor pe zeci de metri. Un alt turist povestește: „Am fost parcat aici de la 1 mai. Noaptea trecută, am simțit cum rulota se zguduia ca o barcă.”

Cei care și-au planificat vacanța pe litoral în această perioadă încearcă acum să-și repare mașinile avariate de ploaie pentru a se întoarce acasă. „Apa a intrat în mașini, este un dezastru. Sistemul public de canalizare nu a făcut față; totul a refulat și nici acum apa nu se retrage. A plouat fără oprire de la ora 11 seara până la 7 dimineața,” spune un alt turist.

Prințul Harry, Regele Charles  foto   GettyImages, Profimedia jpg
okmagazine.ro
historia.ro
pensioanr uk jpg
Matei Vali Catalina disparuta jpg
apa robinet pahar adobestock jpg