Declarații șoc ale unui ministru din Ucraina despre Canalul Bâstroe. Se urmărește reluarea lucrărilor de adâncire

Ultima actualizare:

Ucraina nu renunță la adâncirea canalului Bâstroe și vrea să îl aducă la cotele canalului Sulina. Un ministru al țării vecine a anunțat că Ucraina încearcă să convingă Uniunea Europeană să permită lucrări ample în zonă. Ce va face România?  

Canalul Bâstroe
Canalul Bâstroe revine în actualitate în forță. Foto: digi24.ro/Profimedia Images

Din 2014 încearcă și nu se potolesc nici acum. Ucraina vrea cu orice preț să transforme canalul Bâstroe într-o copie a celui de la Sulina din punct de vedere al navigației. Războiul dintre Rusia și Ucraina nu a afectat cu nimic planurile.  

Acuzată de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu că mărește adâncimea canalului Bâstroe pe ascuns, pentru a-l face navigabil navelor mari, Ucraina a îngropat până acum subiectul. Iată însă că în această săptămână au apărut declarații clare ale unui ministru din țara vecină care arată planurile acesteia, făcute în detrimentul canalului românesc Sulina. 

Ce a declarat ministrul adjunct al Infrastructurii din Ucraina 

Ministrul adjunct al Infrastructurii din Ucraina, Iuri Vaskov a anunțat potrivit Agerpres care citează Reuters că țara sa doreşte să înceapă încă de anul acesta lucrările pentru adâncirea şi mai mult a Canalului Bîstroe. Motivul este același: extinderea rutelor alternative pentru exportul cerealelor 

Acesta a recunoscut că Ucraina a adâncit deja de la 3,9 metri la 6,5 metri acest canal navigabil pentru a-şi putea spori exporturile din porturile sale fluviale, după invazia rusă care i-a blocat porturile de la Marea Neagră şi numai un volum limitat de cereale a fost expediat prin aceste porturi în urma acordului cu Rusia mediat de Turcia şi de ONU, relatează Reuters, potrivit Agerpres

Vorbind pe 30 mai la o conferinţă pe tema cerealelor, ministrul Iuri Vaskov a spus că noua adâncime a Canalului Bîstroe a permis accesul navelor în porturile fluviale ale Ucrainei, dar nu este mulțumitoare pentru țara sa. Adică nu este suficient pentru navele încărcate ce sunt nevoite să utilizeze Canalul Sulina din România, care este mai adânc. 

„ Ucraina doreşte să adâncească până la 7,2 metri Canalul Bîstroe, astfel încât adâncimea acestuia să fie similară cu cea a Canalului Sulina, şi intenţionează să poarte discuţii pe acest subiect cu oficialii europeni în viitorul apropiat” a anunțat Vaskov preluat de sursele citate 

Rezultatele verificărilor făcute pe canalul Bâstroe, trecute sub tăcere  

România şi-a manifestat îngrijorarea că lucrările de dragare a Canalului Bîstroe pot ameninţa fauna Deltei Dunării, zonă inclusă în lista Patrimoniului Mondial UNESCO, şi că aceste lucrări încalcă tratatele internaţionale privind protecţia mediului, aminteşte agenția de presă Reuters. 

Pe 9 mai, într-o conferință de presă, ministrul Mediului, Tanczos Barna declara potrivit news.ro că „specialiştii în hidrologie analizează datele rezultate în urma măsurătorilor făcute pe Canalul Bâstroe, precizând că acţiunea durează între 10 și 14 zile, menţionând că speră ca în scurt timp să avem şi o modelare a întregului canal navigabil”.  

Suntem pe 31 mai și nimeni nu mai spune nimic despre rezultatele măsurătorilor ba dimpotrivă, pe surse se transmite către presă că nu are rost să se facă nici un anunț căci nu s-a descoperit nimic deosebit. Mingea este în terenul României. Ce va face țara noastră?

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
lumină PNG
image
image
image
image
image
image
scoala jpg
preot freepik jpg
ploaie jpg
Transilvania şi Basarabia, lebedele Mării Negre (din arhiva personală a lui Constantin Cumpănă) jpg
umar kamani nada adelle nunta profimedia jpg
FotoJet jpg
Fundătura Ponorului  Foto Daniel Guță ADEVĂRUL (11) JPG
Bani castig FOTO Shutterstock jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net