DoZoN Z0-1, maşina-concept realizată de Sergiu Palade

Ultima actualizare:

Nimic nu ne impresionează mai mult decât ceea ce se realizează în România, în domeniul auto. Cel mai nou proiect pe care dorim să vi-l aratăm vine din Iaşi, acolo unde Palada Sergiu, un student de la Universitatea Tehnică Gh. Asachi, a realizat o maşină de la zero.

La Iaşi, Palade Sergiu, pe care îl putem numi inginer cu acte în regulă, a realizat un automobil sport foarte interesant. Un automobil ce respectă toate trasaturile unui vehicul sport cu performanţe mari: motor central, greutate scazută, propulsie (tracţiune spate). Acest proiect a fost proiectat şi construit de Sergiu, sub îndrumarea Profesorului Dr. Inginer Corneliu Comandar. Ce a ieşit?

Nu ştim de unde vine numele DoZoN Z0-1, dar e destul de inspirat: e scurt şi transmite sportivitate. Această maşinş este realizatş pe un saşiu cu o construcţie tubularş, uşoară, din ţevi de 33,7*2, proiectat integral de Sergiu. Nu e de mirare că maşina complet echipată are o greutate de numai 575 de kilograme. În plus, pe partea de macanică, suspensia spate este de tip push-rod, făcută din ansamblul amortizor-arc de pe o Alfa Romeo 156, donatoarea motorului. Pe puntea spate este montată o suspensie de motocicletă.

Fuzetele spate sunt cele de pe faţă ale maşinii donatoare, dar modificate, iar pe faţă sunt cele din spate ale Alfei 156. O altă trăsătură special proiectată pentru a conferi performanţe speciale acestui monopost este felul în care a fost realizată puntea faţă, cu unghiuri special făcute pentru a spori aderenţa în viraje. Unghiul de bracare la roata din interior este de 62 de grade.

O sumedenie de piese mecanice au fost însă realizate manual: braţe suspensie, tijele planetarelor, bietele de direcţie, adaptari fuzetă, etc. Şi foarte interesant este faptul că Sergiu a reuşit adaptarea unui motor gândit să fie în faţă, cu tracţiune faţă, în poziţie centrală pe această maşină. Cutia este una manuală cu 5 rapoarte.

Caroseria a fost executată din fibră de sticlă, realizată pe un mulaj din polistiren şi ipsos. Adică exact cum se întâmpla şi la case mai mari. Colegul lui Sergiu, Inginer Vasile Apetrei, s-a ocupat de vopsirea caroseriei în culoarea Orange Lamborghini. Caroseria este realizată din panouri demontabile, astfel încât pilotul / mecanicul să aibă acces la motor sau în partea frontală.

Această maşină unică mai este dotată cu servo-direcţie, sistem de frânare cu ABS Bosch pe faţă şi pe spate şi cu ambreiaj hidraulic.

Poate că la prima vedere pare un proiect simplu, dar cu siguranţă discutăm de multe ore de muncă şi foarte mult devotament. Trebuie apreciat faptul că avem de-a face cu o maşină realizată de la 0, cu un saşiu tubular făcut manual, o maşină care funcţionează şi care poate avea niste performanţe foarte bune. Puterea motorului aspirat de 144 cp face minuni dacă privim greutatea de numai 575 kg. Probabil, timpul de accelerare este de sub 5 secunde de la 0 la 100 km/h. Aşadar, sunt destule motive pentru care noi ne coborâm pălăria în faţa acestui proiect!

Vezi detaliile tehnice şi mai multe imagini pe 4tuning.ro 

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Prințesa Caroline și Pierre Casiraghi cu soția Beatrice Borromeo, doliu în familia Casiraghi de la Monaco   Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
1280px Podul de la Cernavodă distrus în 1916 jpg
poligon explozie jpg
ucraina png
Schengen shutterstock 9 jpg
lidl jpg
profi1 jpeg
cna consiliul national al audiovizualului Foto Facebook jpg
masina electrica
image
actualitate.net
image
actualitate.net