Drumarii se luptă cu nămeți de 5 metri pe Transfăgărășan

Ultima actualizare:

Suntem la sfârșitul primăverii dar pe Transfăgărășan, drumul care leagă prin munți Transilvania și Muntenia, este încă zăpadă, în unele locuri nămeții atingând 5 metri. Drumarii lucrează deja pentru deszăpezirea DN 7 C așa cum este denumită oficial șoseaua, astfel încât circulaţia să poată fi deschisă înainte de 1 iulie, aşa cum este programat. 

În unele zone de pe Transfăgărășan zăpada măsoară 5 metri. Foto: CNAIR
În unele zone de pe Transfăgărășan zăpada măsoară 5 metri. Foto: CNAIR

Sunt multe zone din Transfăgărășan unde zăpada este prezentă din abundență, potrivit meteorologilor de la ANM, ieri, stratul de zăpadă măsura 82 de centimetri la Bâlea Lac.   

Ce spun drumarii de la CNAIR 

”Angajaţii noştri de la Districtul Bâlea lucrează intens la curăţarea zăpezii acumulate peste iarnă pe versantul nordic al drumului. Acum se lucrează într-o zonă în care stratul de zăpadă depăşeşte 5 metri grosime. 

Dacă şi vremea va ţine cu noi, suntem încrezători că vom putea să deschidem şoseaua pentru circulaţia publică înainte de termenul obişnuit de 1 iulie”, a anunțat joi, pe facebook, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov din cadrul CNAIR, referindu-se la lucrările de pe DN 7 C, Transfăgărăşan.  

Ce trebuie să știți despre Transfăgărășan 

Șoseaua cunoscută drept Transfăgărășan este drumul printre munții Făgărașului și începe din localitatea Bascov, judetul Arges și se termină în apropierea localitatii Cârțișoara, județul Sibiu. Cu o lungime de aproximativ 152 Km, parte a DN 7 C, șoseaua face legatura între două provincii istorice, Muntenia și Transilvania. 

Potrivit transfagarasan.info, lucrarile de construcție au început în decembrie 1969, din ambele capete, cu unități de armă, ajutate de lucrători civili. În sud au lucrat genistii din cadrul Regimentului 1 Râmnicu Valcea, iar la nord cei de la Regimentului 52 Alba Iulia.  

Pentru a găsi mână de lucru care să lucreze în munți în condiții de izolare, s-au dat și salarii de 6000 de lei, o sumă imensă la acea vreme. Lucrările au fost finalizate septembrie 1974 când dictatorul Nicolae Ceaușescu a inaugurat Transfăgărășanul. Asfaltarea a fost făcută ulterior, în patru ani.  

Cea mai înaltă altitudine la care ajunge drumul este de 2042 metri, în zona tunelului de la Bâlea. Potrivit CNAIR, șoseaua are 833 de podețe si 28 de viaducte.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Mitsuko Tottori Japan Airlines FOTO EPA EFE jpg
image
image
image
image
image
image
Tokyo FOTO Shutterstock
euro valuta bani pixabay jpg
batrana flori getty jpeg
supa oase1 jpg
pod pixabay jpg
piatra neamt jpg
4325ad6e 8121 4bcc a4cc efe2d686fa2c jpeg
smoothie ovaz1 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net