Ei sunt «Şoimii războiului» de pe avioanele F16

Ultima actualizare:

    Lt. comandor Vlad Creţu (stânga) şi căpitan comandor Cătălin Micloş, alături de unul din cele 12 avioane F16
Lt. comandor Vlad Creţu (stânga) şi căpitan comandor Cătălin Micloş, alături de unul din cele 12 avioane F16

Şase superoameni, în şase aeronave de temut, veghează de vineri spaţiul aerian românesc. Până anul viitor, alţi şase li se vor alătura. Ei sunt teroarea cerului, „Şoimii războiului” de la Feteşti, primii piloţi români instruiţi să îmblânzească pretenţioasele avioane de luptă F16 Fighting Falcon.

Primele şase aeronave de luptă multirol F16, cumpărate de statul român de la Forţele Aeriene Portugheze, au făcut vineri impresie bună în faţa oficialilor români. Alte trei aparate vor fi livrate până la sfârşitul anului. Ultimele trei, din lotul de 12 avioane F16, vor ajunge, cu tot cu piloţi, în cursul anului viitor. Cei şase piloţi care s-au instruit doi ani la baza militară din Monte Real (vestul Portugaliei) au „dinamitat” cerul deasupra Bazei Aeriene 86 de la Feteşti.


    Şase piloţi şi trei planificatori de misiune au fost instruiţi în Portugalia
Şase piloţi şi trei planificatori de misiune au fost instruiţi în Portugalia

Sunt primii „şoimi” care vor fi aruncaţi în luptă cu „vulturii” inamici, la nevoie. Unii îi invidiază pentru şansa asta. Alţii îi compătimesc. Sunt, totuşi, prima linie de apărare a ţării în caz de atac inamic. Dar toţi îi respectă pe „Şoimii războiului”, prima divizie de piloţi români de F16. Printre ei se află lt. comandor Vlad Creţu, care a trecut de la MiG la F16 după sute de ore de instrucţie. Are 36 de ani, e căsătorit, are doi copii, însă, când e printre nori nu-i ia niciodată cu el. „Nu-ţi poţi permite să te gândeşti la altceva decât la misiune. Aeronava este extrem de solicitantă. În momentul în care urc pe scara avionului trebuie să-mi las problemele acasă, inclusiv gândul la cei dragi”, îmi spune tânărul comandor.

Şase piloţi şi trei planificatori de misiune au fost instruiţi în Portugalia
Şase piloţi şi trei planificatori de misiune au fost instruiţi în Portugalia

România s-a angajat să plătească 628 de milioane € în următorii şase ani. Aceşti bani acoperă achiziţia celor 12 aparate, modernizarea lor, piesele de schimb şi instruirea piloţilor. Construite la sfârşitul anilor ‘70, avioanele de luptă au fost folosite de Armata Americană până în 1994, când au fost cumpărate de portughezi. În 2013, Guvernul României decide achiziţionarea lor. Datorită procesului de modernizare prin care au trecut vor fi apte de luptă încă vreo 20 de ani.

Performanţele lui F16 Falcon

Aeronavele de luptă sunt mândria Bazei 86 de la Feteşti
Aeronavele de luptă sunt mândria Bazei 86 de la Feteşti

Anvergură: 9,4 metri; Lungime: 15,1 metri; Greutate gol: 7,4 tone; Greutate configuraţie de luptă: 11,5 tone; Greutate maximă la decolare: 17 tone; Viteza maximă (la 11.000 m înălţime): 2.180 km/h; Înălţime zbor: 16.700 metri; Autonomie: 4.400 km; Armament: tun de bord, rachete aer-aer şi aer-sol, bombe. Un F16 este mai agil, mai puţin zgomotos, dar mai costisitor decât un MiG 21 Lancer.

image
image
image
image
image
image
regele carol i wiki Descopera jpg
alba renai jpg
431583518 952319999577748 595215102330126423 n jpg
gradina Keukenhof olanda profimedia jpg
Crestere salariu FOTO Shutterstock
image png
Demonstrație efectuată de reprezentanții MAI în pregătirea aderării României cu frontierele aeriene și maritime la spațiul Schengen, în aeroportul Otopeni, Ilfov. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
laleaua pestrita jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net