Lărgiţi strada? Scăpaţi-ne şi de maşinile parcate!
Au decis. După mai bine de patru ani de deliberări, consilierii Capitalei au dat undă verde lărgirii unei străzi care de-a lungul timpului a cedat sub asediul maşinilor la orele de vârf. Şos. Fabrica de Glucoză va fi lărgită la patru benzi, însă Click! vă spune care sunt atuurile şi defectele acestei lucrări.
Consilierii municipali au fost de acord să aloce bani pentru exproprierea terenurilor şi imobilelor de pe traseul propus de specialiştii din primărie. „Parlamentarii” oraşului au votat încă din 2010 pentru extinderea şoselei din sectorul 2, însă s-au scărpinat de-andoaselea când a venit vorba să dea bani pentru exproprieri. Municipalitatea are termen 240 de zile să achite proprietarilor aproape 48 de milioane de lei, pentru a intra în posesia suprafeţelor necesare extinderii străzii. După efectuarea plăţii, edilii se pot apuca de lărgirea acestei artere, care a devenit din ce în ce mai sufocată de autoturismele angajaţilor companiilor multinaţionale care funcţionează aici.
Lucrarea va fi gata în 18 luni
Noua stradă nu va avea locuri de parcare sau staţionare, iar pentru descurajarea opririi autoturismelor, pe toată lungimea şoselei vor fi amplasate indicatoare de staţionare interzisă. „Societăţile care au puncte de lucru acolo vor trebui să-şi facă locuri de parcare pentru angajaţi. Unii au început să-şi cumpere terenuri pentru parcaje”, ne-a spus Ion Dedu, şeful Direcţiei de Transporturi din primărie. Fabrica de Glucoză a fost gândită ca o şosea de tranzit, nu de staţionare, întrucât ea va prelua traficul auto de pe Autostrada 3. Lucrările de extindere a străzii vor începe cel mai devreme la sfârşitul acestui an şi presupun lărgirea la patru benzi a şoselei, care are o lungime de 1,8 km. Benzile vor fi flancate de trotuare late de până la 4,5 metri, iar pietonii vor avea două puncte de traversare, prin subteran. Municipalitatea va cheltui 182,2 milioane de lei (40,5 milioane €) pentru acest proiect, care ar trebui realizat în 18 luni.
Puncte slabe
- - Şoseaua nu are locuri de parcare/staţionare, motiv pentru care şoferii vor bloca prima bandă de circulaţie, la fel cum se întâmplă şi acum.
- În proiectul tehnic, trotuarele au o lăţime de 4,5 metri. Deşi sunt absolut necesare, ele au fost supradimensionate, având în vedere traficul pietonal redus de pe această stradă.
- - Şoseaua va fi lărgită pentru a prelua traficul auto descărcat de pe Austostrada 3. Aceasta va fi legată de noua arteră prin intersecţia str. Petricani - Şos. Fabrica de Glucoză, motiv suficient pentru crearea de ambuteiaje greu de controlat la orele de vârf.
- - Pe timpul executării lucrărilor, cei care muncesc aici vor fi nevoiţi să folosească Bd. Dimitrie Pompeiu când pleacă de la serviciu. Bulevardul va fi supraaglomerat.
Puncte tari
- - Teoretic, e un plus faptul că se va crea câte o bandă în plus pe fiecare sens. Dacă şi comportamentul şoferilor se va schimba, atunci traficul nu va avea de suferit la orele de vârf.
- - La inaugurarea lucrării, bucureştenii vor avea o stradă curată, cu asfalt nou, fără gropi. Strada nu a mai fost asfaltată serios de mai bine de zece ani, ci doar plombată la ieşirea din anotimpul rece.
- - Pietonii au mai mult spaţiu pentru a circula. În plus, ei vor putea traversa strada în siguranţă, graţie celor două pasaje pietonale subterane care vor fi realizate aici.