«Mai avem de îndurat 386 de zile calvarul ăsta»
Nu pot ieşi cu maşinile din curţi, ambulanţele sau pompierii nu pot ajunge la ei, în caz de necesitate, iar praful şi zgomotul fac parte din viaţa lor de zi cu zi. Vorbim despre oamenii care locuiesc pe Bd. Bucureştii Noi, chiar în dreptul şantierului deschis pentru lucrările la Magistrala 4 de metrou.
Au trecut abia şase luni, dar pentru ei a părut un veac. Şi încă mai au de îndurat. Şantierele pentru staţiile de metrou Laminorului şi Străuleşti, de pe Magistrala 4, au fost deschise, în septembrie 2013, fix în faţa caselor lor. De la poartă şi până la gardul ce delimitează lucrările nu sunt mai mult de patru metri. Aşa se face că bucureştenii, care odată au stat la bulevard, trăiesc acum ca la ţară.
La staţiile Laminorului şi Străuleşti se toarnă pereţii mulaţi şi se lucrează la ţevile de utilităţi
"Nu am mai scos maşina din curte de când au început lucrările, pentru că nu mai am pe unde. Dacă, Doamne fereşte!, se întâmplă ceva cu noi, echipajele de ambulanţă sau pompieri nu au cum să ajungă. Suntem izolaţi, deşi locuim în Capitală", ne-a mărturisit, supărat, Alexandru Constantin, 27 de ani.
La Depoul Străuleşti se ridică stâlpii şi se toarnă placa de fundaţie
Marcel s-a săturat să audă zi de zi picamărele şi strigătele muncitorilor şi să înghită praful care se ridică. În plus, acesta spune că pereţii locuinţelor au început să se crape, iar zielele trecute a venit la ei o comisie de expertizare. "Mai avem de îndurat încă 386 de zile calvarul ăsta, dacă vor respecta termenul de finalizare", au socotit locuitorii. Depoul Străuleşti se ridică în afara oraşului, astfel că lucrările nu afectează pe nimeni.
Click! spune
Lucrările la continuarea M4 au început cu Depoul Străuleşti, în octombrie 2012, iar în septembrie 2013 a fost demarată execuţia la ultimele staţii: Laminorului şi Străuleşti. Acestea ar trebui să fie gata în aprilie 2015, iar costurile se ridică la 1,115 milioane lei.