Metroul din Drumul Taberei, deschis circulației marți. Magistrala M5, inaugurată de președintele Iohannis
După nouă ani de promisiuni și speranțe, locuitorii din Drumul Taberei circulă în sfârșit cu metroul. Preşedintele Klaus Iohannis, premierul Ludovic Orban şi ministrul Transporturilor participă marţi la darea în folosinţă a Magistralei 5 de metrou Drumul Taberei, secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv Valea Ialomiţei.
Linia de metrou se deschide la aproape nouă ani de la începerea lucrărilor. Metrorex precizează că publicul va putea circula cu metroul începând cu ora 14:00.
Metrorex informează că, începând cu data de 15.09.2020, Magistrala 5 de metrou: Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor (cod SMIS 2014+111687) este pusă în funcţiune pentru publicul călător, după ora 14:00.
La inaugurare participă președintele Iohannis, premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor Lucian Bode.
Metroul București, inaugurat în 1979 de Nicolae Ceaușescu
Metroul București a fost inaugurat de Nicolae Ceaușescu pe 19 decembrie 1979, deși darea în exploatare a Magistralei 1 și începutul circulației între stațiile Semănătoarea și Timpuri Noi avuseseră loc cu o lună înainte.
Magistrala M5 are 10 stații de metrou
Traseul Magistralei 5 de metrou - Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor oferă o cale de transport de mare capacitate şi un mijloc de legătură între zona de sud-vest a Bucureştiului (Cartierul Drumul Taberei) şi centrul oraşului, pe o lungime de circa 7 km, 10 staţii de metrou.
”Prin această punere în funcţiune, atractivitatea generală a reţelei de metrou creşte semnificativ, în special pentru locuitorii din zona cartierului Drumul Taberei, iar transportul de suprafaţă atât cel public, cât şi cel privat este degrevat considerabil. Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv staţia şi depoul Valea Iolomiţei este finanţată din fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T 2007 – 2013, POIM 2014-2020 (85%) şi de la bugetul de stat (15%). Valoarea proiectului, aprobat prin H.G. nr. 374/2019 este de cca. 3,2 miliarde lei. Valoarea eligibilă a proiectului este de cca. 2,3 miliarde lei, din care contribuţia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune (în cuantum de 85% din valoarea eligibilă a proiectului) este de cca. 2 miliarde lei”, precizează compania.
Lucrările la metroul din Drumul Taberei au început în noiembrie 2011
Contractele pentru M5 din Drumul Taberei au fost semnate în primăvara lui 2011, iar lucrările au început la scurt timp după aceea. Conform contractului, durata lucrărilor pentru galerii, stații și depou urma să fie de 36 de luni - adică 3 ani. Pe lângă acest termen, mai erau de realizat lucrările pentru sistemele de semnalizare și automatizare (care a fost licitată separat și, după numeroase contestații, a fost semnată în 2019 cu Alstom).Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. De-a lungul timpului, însă, Magistrala M5 s-a confruntat cu mari probleme - probleme de avize, probleme mari de finanţare, probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.