Nimeni nu îți spune la școala de șoferi ce este „Regula fermoarului”. Explicațiile lui Titi Aur

În România, fenomenul de congestie pe șoselele publice devine tot mai evident. În marile orașe, din cauza drumurilor înguste și a numărului ridicat de vehicule, șoferii se află adesea blocati în trafic timp îndelungat, exemplu notabil fiind situația din București.

Regula Fermoarului / FOTO dailydriven.ro
Regula Fermoarului / FOTO dailydriven.ro

Școlile de șoferi din țară acordă prea puțină atenție, ba chiar deloc, modulului de „conducere defensivă”. Printre regulile fundamentale ale acestui mod de conducere, se remarcă "regula fermoarului".

Această regulă se dovedește a fi o metodă eficientă pentru a reduce congestia în trafic, asigurând o circulație mai fluentă și diminuând riscul de accidente, datorită previsibilității șoferilor. Conform acestei reguli, șoferii din ambele benzi trebuie să se succede la intrarea pe banda unică, asemenea închiderii unui fermoar.

Metoda, originară din conduita defensivă, a devenit parte integrantă a regulilor de circulație în țări precum Germania, Suedia și Belgia, încă de acum zeci de ani, când problemele de congestie au început să devină evidente pe drumurile publice.

În cadrul Academiei Titi Aur, această abordare a circulației se învață în cadrul cursurilor de conducere defensivă. În majoritatea țărilor europene, regula fermoarului este inclusă în Codul Rutier, contribuind semnificativ la fluidizarea traficului, fără a necesita intervenția semafoarelor sau a dirijorilor.

Practic, în implementarea acestei reguli, se renunță la conceptul tradițional de prioritate.

Ce spune Titi Aur despre „Regula Fermoarului”

Titi Aur, fost pilot de raliuri și expert în conducere defensivă, explică că regulamentul de circulație impune respectarea priorităților, dar în practică, situațiile de trafic intens pot implica așteptări îndelungate pentru cei fără prioritate.

Regula fermoarului, deși contravine normelor de circulație, promovează un comportament civilizat și contribuie la fluiditatea traficului, cu participanții știind cum și când să se alăture fluxului fără a necesita coordonare suplimentară.

În țările precum Germania, Suedia, Belgia, Elveția, Austria, Danemarca, Norvegia, Finlanda și Olanda, regula fermoarului este deja aplicată, iar potențialul său de reducere a blocajelor în trafic ar putea aduce beneficii semnificative și în România, dacă șoferii ar fi conștienți de aceasta și ar implementa această abordare.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
casa jpg
trafic inchis A1 vant jpg
pietrele vii din Romania  jpg
Starship shutterstock jpg
centrala jpeg
churches lalibela  jpg
manastirea Ghighiu  jpeg
Pensionari discută cu reprezentanții presei și oficialii Caselor de Pensii de care aparțin privind recalcularea pensiei, în București. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
image
actualitate.net
image
actualitate.net