Noi probleme pe giganticul pod de peste Dunăre: „Putem să spunem că suntem la capitolul cârpeli”

Sunt din nou lucrări la podul peste Dunăre de la Brăila. Constructorul italian WeBuild (fosta Astaldi) a început noi reparații pe gigantul proiect de infrastructură inaugurat cu fast în iulie 2023, în timp ce lucrează și la drumul de legătură spre localitatea tulceană Măcin. Firma a primit OK-ul de la Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere „să peticească” acolo unde au apărut deteriorări sau denivelări în asfalt. Acestea trebuie făcute până la finele lunii august 2024.

image

„Pe anumite porțiuni unde asfaltul a suferit deteriorări, intervin și îl refac. Deocamdată, putem să spunem că suntem la capitolul cârpeli. Asta nu exonerează constructorul de crearea unei rețete asfaltice pentru pod care să permită evitarea pe viitor a problemelor cu care ne confruntăm în prezent”, a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, pentru economedia.ro.

Pentru că apar mereu probleme, podul de la Brăila nu a fost recepționat încă de CNAIR. Acest proces ar fi trebuit făcut în octombrie 2023, iar acum statul român percepe penalități de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere din valoarea lucrării, care se ridică în prezent la 500 de milioane de euro.

Saga problemelor de pe podul de la Brăila

Mai întâi, în august 2023, pe podul care leagă judeţele Brăila şi Tulcea au fost descoperite denivelări. La finalul lunii august 2023 au apărut filmări cu problemele cauzate de șuruburile podului care se desprindeau ușor.

CNAIR a dat vina pe neglijența constructorilor și, după verificări, a transmis că 0,4% dintre cele 100.000 de șuruburi erau slăbite.

Podul peste Dunăre este cea mai scumpă construcție postrevoluționară și este dotat cu centru de monitorizare, senzori și sistem de dezumidificare. Pilonii podului au fost construiți cu ajutorul laserului, iar pentru întinderea cablurilor principale s-a folosit o procedură în premieră în România.

Cei patru piloni sunt ai podului dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță. Lungimea totală a podului este de 1974,3 metri, iar înălțimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundației.

De asemenea, podul are trei deschideri: una principală (1.120 metri) și două laterale de 489,6 metri pe malul brăilean și de 364,6 metri pe malul tulcean.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
image png
image
image
image
image
image
image
image png
traffic 3612474 1280 jpg
image png
tigari 1 1536x1024 jpg
un caligula de pe la noi nicolae mavrogheni 18617982 jpg
aeroportul baneasa jpg
roses 616013 1280 jpg
targsor oras jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net