Noutăți de pe șantierul Podului de la Brăila, cel mai mare proiect de infrastructură din România
Deasupra Dunării, la zeci de metri înălțime, muncitorii japonezi secondați de cei români au început una dintre cele mai periculoase operațiuni pe podul suspendat de la Brăila. Aceștia montează primele piese ale drumului pe care vor merge mașinile pe pod
Oficial, ce se întâmplă acolo sus la Podul de la Brăila se numește ”montarea clemelor de care vor fi agățate cablurile verticale ce vor susține calea de rulare a mașinilor”. La sfârșitul anului trecut, a fost încheiată procedura de întindere a cablurilor principale, care au o grosime de mai bine de jumătate de metru și, desfășurate, sunt lungi de 81 de mii de kilometri.
Potrivit reprezentanților Ministerului Transporturilor citați de pagina de facebook Pod Braila, unde se găsesc ultimele noutăți de pe acest șantier impresionant, în acest an, pe șantierul Podului supendat de la Brăila a început instalarea grinzilor metalice la viaductele de acces și a segmentelor de tablier metalic al podului. De asemenea au început operațiunile de poziționare a grinzilor necesare realizării viaductului de acces Brăila și montarea tablierului metalic al podului.
Pentru aceste lucrări de amploare la Podul suspendat de la Brăila vor fi folosite utilaje speciale și o macara gigant de circa 600 de tone. Podul este considerat parte a ”Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanța”, planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei și Sudul Moldovei de Dobrogea
Ce trebuie să știți despre Podul suspendat de la Brăila
Investiția presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri vor fi pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării va fi podul suspendat în lungime 1,9 kilometri. Podul de la Brăila va avea trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și de 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal care deservește Podul de la Brăila va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km.
Superlativele Podului suspendat de la Brăila
-Pilonii au 192 m înălțime totală de la partea superioară a fundației și sunt localizați în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări și lift, accesul fiind permis din benzile de întreținere localizate pe ambele părți ale tablierului.
-la pilonul din partea Brăila sunt 72 piloți de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloți de 38 metri lungime.
Stadiul podului suspendat de la Brăila
Podul de la Brăila va fi ultimul de pe Dunăre, înainte de vărsarea în Marea Neagră. Când va fi gata va deveni cel mai mare din România și al treilea din Europa. Specialiștii consideră că întreaga lucrarea a ajuns la 60% și estimează că întregul proiect ar trebui să fie gata până în 2030
Puteți urmări știrile Click! și pe Google News