Noutăți de pe șantierul Podului de la Brăila, cel mai mare proiect de infrastructură din România

26 ianuarie 2022

Deasupra Dunării, la zeci de metri înălțime, muncitorii japonezi secondați de cei români au început una dintre cele mai periculoase operațiuni pe podul suspendat de la Brăila. Aceștia montează primele piese ale drumului pe care vor merge mașinile pe pod

index jpg
Muncitorii japonezi montează cablurile podului: Foto: captură youtube Raducu P Drum

Oficial, ce se întâmplă acolo sus la Podul de la Brăila se numește ”montarea clemelor de care vor fi agățate cablurile verticale ce vor susține calea de rulare a mașinilor”. La sfârșitul anului trecut, a fost încheiată procedura de întindere a cablurilor principale, care au o grosime de mai bine de jumătate de metru și, desfășurate, sunt lungi de 81 de mii de kilometri.

Potrivit reprezentanților Ministerului Transporturilor citați de pagina de facebook Pod Braila, unde se găsesc ultimele noutăți de pe acest șantier impresionant, în acest an, pe șantierul Podului supendat de la Brăila a început instalarea grinzilor metalice la viaductele de acces și a segmentelor de tablier metalic al podului. De asemenea au început operațiunile de poziționare a grinzilor necesare realizării viaductului de acces Brăila și montarea tablierului metalic al podului.

Pentru aceste lucrări de amploare la Podul suspendat de la Brăila vor fi folosite utilaje speciale și o macara gigant de circa 600 de tone. Podul este considerat parte a ”Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanța”, planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei și Sudul Moldovei de Dobrogea

269591446 936710393911192 257738642316872080 n jpg
Se montează deja părți ale tablierului podului suspendat de la Brăila. Foto: facebook Radu Aramă

Ce trebuie să știți despre Podul suspendat de la Brăila

Investiția presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri vor fi pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării va fi podul suspendat în lungime 1,9 kilometri. Podul de la Brăila va avea trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și de 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal care deservește Podul de la Brăila va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km.

267745130 936711000577798 5061629434757673788 n jpg
Constructorii folosesc o macara gigant de 600 de tone. Foto: facebook Radu Aramă

Superlativele Podului suspendat de la Brăila

-Pilonii au 192 m înălțime totală de la partea superioară a fundației și sunt localizați în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări și lift, accesul fiind permis din benzile de întreținere localizate pe ambele părți ale tablierului.

-la pilonul din partea Brăila sunt 72 piloți de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloți de 38 metri lungime.

Stadiul podului suspendat de la Brăila

Podul de la Brăila va fi ultimul de pe Dunăre, înainte de vărsarea în Marea Neagră. Când va fi gata va deveni cel mai mare din România și al treilea din Europa. Specialiștii consideră că întreaga lucrarea a ajuns la 60% și estimează că întregul proiect ar trebui să fie gata până în 2030

Puteți urmări știrile Click! și pe Google News

cub pepe png
kourtney kardashian travis barker (1) jpg
sharon stone afp (2) jpg
cub delia png
andrei stefanescu iubita3 png
cornel palade ada png
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
Experţi în armamentul nuclear: Putin recurge la ameninţarea nucleară pentru a evita intervenţia directă a NATO în Ucraina jpeg
FotoJet (4) jpg
masini electrice jpeg
monkeys g12b54201d 1920 jpg
copii portofel restituit png
landscape 2459981 1920 jpg