«Nu ne mai criticaţi maşina! Duster e perfect pentru noi!»
Nu excelează la sistemele de siguranţă, a obţinut doar trei stele la teste, dar se vinde ca pâinea caldă. Duster, maşina pusă pe ultimul loc în 2011 de către Euro NCAP, se vinde cu zecile de mii în Europa. În România, proprietarii au doar cuvinte de laudă la adresa „jeep-ului" produs la Mioveni.
La nici doi ani de la lansare, Duster se dovedeşte a fi un adevărat succes pentru Dacia. Asta pentru că, până la sfârşitul anului, Dacia exportase nici mai mult, nici mai puţin de 230.000 de Duster.
Doar în 2011, au mers către ţări precum Franţa, Germania, Italia, Spania, Turcia sau Maroc circa 160.000 de maşini. Românii, însă, nu s-au îngrămădit atât de tare, dar tot au cumpărat anul trecut circa 7.200 de Dacii Duster.
La impactul frontal, motorul lui Duster s-a făcut praf (fotografii: euro ncap)
Mare parte a succesului se datorează în mod clar preţului. Aşa că, românii nu prea au dat importanţă siguranţei, mai ales că nici celelalte modele, Logan şi Sandero, nu au luat mai multe stele la teste.
Duster nu s-a îndoit mult la impactul cu stâlpul
„Duster e maşina perfectă pentru români şi pentru drumurile de la noi. Pentru o familie, nici nu-ţi trebuie altceva. E spaţioasă, economică, destul de puternică şi nici nu e urâtă. La cât costă, nici nu ar trebui să te aştepţi la ceva sofisticat, ci doar să-şi facă treaba. Eu o am de câteva luni şi sunt extrem de mulţumit. Acum, de când au venit zăpezile, şi-a făcut treaba exemplar", ne-a explicat Iulian, proprietarul unui Duster. În România, preţul pentru un Duster variază între 11.250 de euro şi 16.800 de euro.
Nici în străinătate nu este cu mult mai scump. De exemplu, în Franţa, cel mai ieftin Duster ajunge la 12.000 de euro, cu toate taxele, fiind cel mai ieftin SUV de pe piaţă.
Cel mai prost la testele din 2011
Duster a reuşit să obţină doar 3 stele la testele Euro NCAP. Asta a situat maşina românească pe ultimul loc în topul autoturismelor testate anul trecut. Duster a luat cele mai puţine puncte din cauza lipsei sistemelor de siguranţă cum ar fi ESP (controlul electronic al stabilităţii), dar şi la testul pentru protecţia pietonilor.
Cele mai bune rezultate le-a avut la protecţia copiilor în cazul unui accident. Din 55 de maşini testate în 2011, 41 au obţinut cinci stele.