Primii vinovaţi în cazul accidentului aviatic din munţii Apuseni

Ultima actualizare:

    Cătălin Chiper, Aleodor Marian Frâncu şi Marcel Opriş
Cătălin Chiper, Aleodor Marian Frâncu şi Marcel Opriş

Compania care administrează traficul aerian în România, ROMATSA, e responsabilă pentru faptul că supravieţuitorii din avionul prăbuşit în Apuseni au aşteptat şapte ore pentru a fi salvaţi. Aceasta este concluzia raportului prezentat, ieri, de premierul Victor Ponta.

"ROMATSA nu a manifestat un rol activ în conformitate cu competenţele prevăzute de lege, nu a luat măsurile necesare în vederea stabilirii zonei de căutare a aeronavei dispărute şi nu a declanşat operaţiunile de căutare, conform Regulamentului aprobat prin HG 471/2008", se arată în raportul făcut de vicepremierul Gabriel Oprea. De asemenea, companiei ROMATSA i s-a reproşat că nu a cerut sprijinul armatei în vederea furnizării unor date şi informaţii relevante identificării coordonatelor de localizare a epavei.

Practic, doi oameni ar fi putut fi salvaţi de la moarte, după ce au supravieţuit prăbuşirii avionului, dacă această companie ar fi respectat un simplu regulament. Din păcate, pilotul Adrian Iovan şi medicul rezident Aurelia Ion şi-au pierdut viaţa atât din cauza rănilor grave, cât şi din cauza frigului în care au zăcut. Şi asta scrie clar pe certificatele emise de Serviciul de Medicină Legală.

Aşadar, primele măsuri luate de premierul Victor Ponta s-au îndreptat către secretarul de stat în Ministerul de Interne, Cătălin Chiper, pe care l-a demis, către şeful Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Marcel Opriş, şi către şeful ROMATSA, Aleodor Marian Frâncu, pentru care a cerut eliberarea din funcţie. La scurt timp, Frâncu a demisionat.

Ministrul de interne, Radu Stroe, a scăpat de demitere, el spunând, de altfel, că nu are ce să-şi reproşeze, decât "că tragedia s-a întâmplat în timpul mandatului meu".

Şeful IGSU, Ion Burlui, şi-a dat demisia. Şeful Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, Ion Burlui, a demisionat, ieri. "Pentru mine este un act deschis. Am vrut să nu planeze vreo suspiciune asupra colegilor mei. Nu este corect ca eu, în calitate de şef, să las să planeze vreo suspiciune asupra celor care au lucrat în teren", a declarat Burlui, potrivit Mediafax.

Sfâşietor! Declaraţia fratelui studentei decedate în accidentul aviatic: «Nu mai am lacrimi»

Prima explicaţie oficială! De ce a durat şase ore pentru a localiza avionul în care se afla Adrian Iovan

OFICIAL ŞI INTEGRAL: Raportul accidentului aviatic în care au murit doi oameni

Trupul lui Adrian Iovan, ridicat din Alba de fiica pilotului! Cât de afectată e de moartea tatălui

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Charles, Camilla, Charlotte, Kate, William, George, Louis, Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Șofer la volan  Foto Pixabay jpg
inchisoare medievala jpg
profesor jpg
daniel david ubb fb jpg
phone 292994 1280 jpg
Izvorul de la Manastirea Sf  Dionisie Exiguul si Sf  Efrem jpg
4 front poza mare jpg
cat 7032641 1280 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net