Autorit─â┼úile scap─â basma curat─â: ┬źObliga┼úiile Romatsa fa┼ú─â de Adrian Iovan au fost zero┬╗

CLIIMA20140121 0003 1 jpeg
Adrian Iovan a murit luni după-amiază, în urma unui accident aviatic (Arhiva Click!)

Prodecanul Facult─â┼úii de Inginerie Aerospa┼úial─â, conf. dr. Octavian Thor Pleter,┬á a declarat c─â ├«n cazul accidentului de luni, petrecut la ora 16:01, "pilotul commandant poart─â ├«ntreaga r─âspundere a accidentului ├«n sine". Afirma┼úia lui controversat─â nu a trecut neobservat─â, a┼ča c─â Pleter a venit cu explica┼úii suplimentare.

Conform prodecanului, zborul efectuat de Iovan era deja unul de tip VFR (zbor la vedere, ├«n englez─â Visual flight rules - VFR, n.r.), care se face doar ├«n condi┼úii de vizibilitate a solului ┼či a spa┼úiului aerian ├«nconjur─âtor.

"Zborul BN-2 din 20 ianuarie a ajuns dintr-o serie de decizii gre╚Öite ale comandantului ├«ntr-o situa╚Ťie absolut inedit─â: adic─â din zbor IFR supravegheat radar de ROMATSA, ├«ntr-un zbor VFR f─âr─â plan de zbor depus. ├Än acel caz, ROMATSA nu mai avea nici un fel de implicare, pentru c─â nu se mai g─âsea nici ├«n cazul zborului IFR, nici ├«n cazul zborului VFR cu plan depus", a scris Pleter.

Cum Iovan nu a depus ├«n prealabil traseul efectuat sub tipul de zbor VRF, Romatsa ┼či centrel de control nu mai aveau nicio responsabilitate, iar pilotul e tras la r─âspundere ├«n totalitate.

"Dac─â ├«ns─â planul de zbor VFR nu este depus, obliga╚Ťiile centrelor de control de trafic fa╚Ť─â de pilo╚Ťii comandan╚Ťi care zboar─â VFR sunt zero Pilotul comandant a decis la un moment dat ├«n cursul zborului s─â rezilieze acest contract,eliber├ónd astfel de obliga╚Ťii ROMATSA. El a solicitat pe frecven╚Ťa cu ACC Bucure╚Öti s─â intre ├«n codul aerian VFR. ├Än consecin╚Ť─â nu mai exist─â chiar niciun element cu care ROMATSA ar mai fi putut fi de folos ├«ntr-o ac╚Ťiune de c─âutare ╚Öi salvare. ROMATSA era ├«n acel moment complet scoas─â din cauz─â, at├ót juridic (f─âr─â nicio obliga╚Ťie), c├ót ╚Öi opera╚Ťional (f─âr─â mijoace de a pozi╚Ťiona aeronava care cobor├óse inten╚Ťionat sub acoperirea radar, f─âr─â a ╚Öti planul de zbor, sau m─âcar vag inten╚Ťiilepilotului comandant)"; a completat Pleter.

În plus, pentru că Adrian Iovan a ales să aterizeze într-o zonă de risc major, cu condiţii de îngheţ, unde nimeni nu are voie să aterizeze. În astfel de cazuri, "pilotul comandant este considerat singurul răspunzător".

Mai mult, Pleter insist─â c─â nu e normal ca Romatsa s─â aib─â oamei ├«n toat─â ┼úara, gata s─â intervin─â oric├ónd, "pentru c─â accidentele de avion sunt mult mai rare dec├ót orice alt tip de urgen╚Ťe. Aceasta pentru c─â transportul aerian este ╚Öi va r─âm├óne cel mai sigur mod de transport cunoscut, cu numai 2 accidente (mai rar ╚Öi fatale) la un milion de zbor".

├Än urma accidentului, ┼či-au pierdut via┼úa pilotul Adrian Iovan ┼či studenta Aurelia Ion ┼či au fost r─âni┼úi copilotul R─âzvan Petrescu ┼či patru medici - Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, C─ât─âlin Pivniceru de la Spitalul "Sf. Maria" ┼či Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiu┼č, jude┼úul Bihor.

5 carmen iohannis prima zi de scoala 4 jpg jpeg
Fulgy, fiul Vioricăi, s a certat cu vânzătoarele jpeg
image png
alina ilan laufer jpeg
plaje largite mamaia jpeg
Vladimir Putin FOTO AFP
https   www cancan ro wp content uploads 2022 06 A03I5577 scaled webp
image png
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image
image
image
image
protest carburant 30 iunie 2022 (6) jpeg
William ┼či Harry
Vladimir Putin FOTO AFP
plaje largite mamaia jpeg
6 front masini electrice poza mare jpg
5 carmen iohannis prima zi de scoala 4 jpg jpeg