Parcarea supraterană de la Cora Pantelimon, cel mai vechi șantier din București este gata
Începută în 2011 și terminată în 2022. Este pe scurt povestea parcării supraterane cu 500 de locuri de la capătul Șoselei Pantelimon, inaugurată oficial miercuri. Este finalizat astfel cel mai vechi șantier din București. Accesul șoferilor în parcare este deocamdată gratuit, Primăria Capitalei urmând să stabilească cine va administra construcția și care vor fi tarifele
În sfârșit, parcarea supraterană de la ieșirea din București, capătul șoselei Pantelimon a fost dată în funcțiune iar șoferii o pot folosi. Investiția se adresează șoferilor care intră în Capitală prin partea de est a orașului. Intrarea și ieșirea în parcarea structurată pe trei etaje se fac prin Șoseaua Pantelimon.
Ce spune primarul Nicușor Dan despre parcare
”Construcția are 500 de locuri și funcționează non-stop, accesul fiind gratuit până când Consiliul General va stabili tarifele și administratorul parcării. Investiția face parte din Nodul Intermodal Park&Ride Cora Pantelimon, iar terminalul permite accesul rapid la liniile urbane și metropolitane de transport în comun.
Valoarea exclusivă a lucrărilor pentru realizarea Parcării supraetajate, conform contract, este de 54.591.599,02 lei exclusiv TVA, respectiv 64.964.002,83 lei inclusiv TVA.” a declarat Nicușor Dan pe contul său de pe o rețea de socializare
Povestea celui mai vechi șantier din București
Terminalul multimodal s-a construit în mandatele a cinci primari ai Bucureștiului: Sorin Oprescu, Ștefănel Dan Marin, Răzvan Sava (ultimii doi interimari), Gabriela Firea și Nicușor Dan. Proiectul a făcut parte din modernizarea Șoselei Pantelimon, proiect început în 2011 și care trebuia finalizat în 2014. Parcarea trebuia inițial să fie subterană dar proiectul a fost schimbat pentru o creștere a capacității.
Lucrările nu au fost gata la termen, așa cum promisese primarul general de atunci, Sorin Oprescu, pentru că în acel an antreprenorul general, societatea Tehnologica Radion, a intrat în insolvență scrie hotnews.ro. Apoi, în august 2014, patronul companiei, Teodor Berna, a fost arestat preventiv într-un dosar de spălare de bani și evaziune fiscală cu un prejudiciu, potrivit procurorilor, în valoare de 100 de milioane de euro.
După acest episod, lucrările pe Șoseaua Pantelimon s-au oprit definitiv. În 2019, în mandatul edilului-șef Gabriela Firea, lucrările au fost reluate de consorțiul S.C. TIAB S.A. – S.C. TEHNOLOGICA RADION SRL – S.C. VIA PROIECT S.R.L, pe baza unui nou contract. Acesta a fost semnat cu Primăria Capitalei la finele lunii iulie 2019, în valoare de 21 de milioane de euro. Contractul pentru parcarea de la Cora Pantelimon și bucla de întoarcere a tramvaielor a fost semnat cu exact aceeași asociere care ar fi trebuit să finalizeze lucrările pe 10 august 2014
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!