Pe hârtie-i veselie, în realitate ce-o să fie?
România va fi legată prin autostrăzi! De la nord la sud şi de la est la vest, vom circula cu maşinile numai pe şosele de viteză, până în 2018. Ăsta e visul Guvernului, care a trasat drumurile, deocamdată, doar pe hârtie.
Ca la noi la nimenea! Ţara noastră se bucură de 550 km de autostradă, care leagă Bucureştiul de Piteşti, Constanţa şi Ploieşti. Până la finele anului, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) vrea să finalizeze 93,1 km. Vorbim despre loturile 1 şi 2 ale autostrăzii Nădlac - Arad, lotul 2 Timişoara - Lugoj, lotul 3 Orăştie - Sibiu şi o porţiune de 6,5 km a autostrăzii Bucureşti - Ploieşti. În 2015 se estimează că vor fi construiţi 194,8 km şi ar urma să fie gata loturile 2, 3 şi 4 de la Lugoj - Deva, Sebeş - Turda şi loturile 1, 2 şi 3 de la Câmpia Turzii - Târgu Mureş.
Sunt patru surse de finanţare
Planurile autorităţilor nu se opresc aici. O hartă dată publicităţii de Guvern arată că până în 2018 vom putea străbate România în lung şi-n lat pe şosele de viteză. Astfel, e planificată să fie gata până în 2018 o autostradă care să traverseze de la vest la est România, între Nădlac şi Constanţa, pe ruta Sibiu-Braşov-Ploieşti. Alte autostrăzi care ar fi finalizate în următorii patru ani sunt: Calafat-Craiova-Piteşti, Piteşti-Râmnicu Vâlcea, Alexandria-Bucureşti, Ploieşti-Galaţi, Braşov-Iaşi-Ungheni, Piatra Neamţ-Roman, Borş-Oradea-Cluj Napoca-Sebeş, Turda-Târgu Mureş. Pentru ca visul să devină realitate, CNADNR are la dispoziţie patru surse de finanţare. Şi dacă numai jumătate din aceste promisiuni ar deveni realitate în termenul promis şi tot ar fi bine…
Comarnic - Braşov
Construcţia, care ar urma să arate ca în imaginea alăturată, ar fi trebuit să înceapă în aprilie, însă, a fost amânată. Consorţiul Vinci-Strabag-Aktor nu a obţinut bani de la bancă.
Bucureşti-Ploieşti
6,5 km din autostradă aşteaptă să fie finalizaţi încă de acum doi ani, când circulaţia a fost deschisă doar până la Centura de Nord a Capitalei. Lucrările s-au tot amânat din lipsa banilor.
Nădlac-Arad
Începute în 2011, lucrările au fost sistate doi ani, până 2013. Romstrade a intrat în insolveţă, lucrările au suferit degradări, iar firma care a câştigat licitaţia trebuie să o dea în circulaţie în 2015.