Peste doi ani trenul ne va duce la aeroport
Veste bună! Sunt șanse mari ca peste doi ani trenul să ne lase în fața Aeroportului ”Henri Coandă”. Urmează ca linia deja existentă să fie modernizată, iar cei doi kilometri lipsă de cale ferată să fie construiți.
Bucureștiul este printre puținele capitale europene care nu are metrou sau tren direct la aeroport. Dar din 2020 este posibil ca Săgeata Albastră să ne ducă chiar în fața celei mai mari aerogări din țară: ”Henri Coandă”, din Otopeni.
Calea ferată trebuie modernizată, astfel că, pentru început, CFR Infrastructură a lansat licitaţia pentru studiul de fezabilitate.
”Acesta ne va prezenta cea mai bună variantă pentru legătura pe calea ferată între staţia Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă”, în conformitate cu standardele impuse pentru Coridoarele Europene şi Coridoarele TEN-T, respectând totodată specificaţiile tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României”, anunță autoritățile.
Se construiesc pasaje, tunele și stații noi
Click! a aflat că modernizarea constă în refacerea liniei, acolo unde cazul, dar și în construirea unor tunele, pasaje și stații.
În plus, calea ferată se va prelungi cu încă 2,3 kilometri, astfel încât trenul să-i lase pe călători direct la aeroport.
”Pentru acest lucru este nevoie de exproprieri, pentru că CFR nu deține terenuri în zonă. Dacă nu vor exista contestații și lucrarea va merge fără probleme, peste doi ani totul va fi gata”, ne-au spus surse oficiale.
La anul ar trebui să înceapă efectiv lucrarea, care face parte din Master Planul General de Transport. Costul estimativ este 97,15 milioane de euro, fără TVA, bani proveniți din fonduri europene nerambursabile.
Și acum putem ajunge cu trenul în zona aeroportului, în 18 minute. Regio București-Nord-Urziceni oprește într-o haltă improvizată în câmp. De aici, călătorii sunt preluați de un microbuz și duși la Terminalul ”Plecări”.
De la ”Sosiri” se îmbarcă cei care s-au întors în țară și vor să ajungă în Capitală. Călătoria costă cu totul 7 lei.
Când va ajunge metroul la ”Henri Coandă”
Proiectul Magistralei 6 de metrou 1 Mai-Otopeni este ținut la sertar încă din anul 2007, când Banca Japoniei pentru Cooperare Internațională a anunțat finanțarea lucrărilor, cu aproximativ 330 milioane euro.
În octombrie 2017, japonezii s-au întâlnit cu oficialitățile noastre și au stabilit să pună la punct documentația, iar licitația efectivă să aibă loc în februarie 2018.
Ceea ce nu s-a întâmplat. Ministerul Transportului are directivă ca în 2020 lucrările la M6 să fie gata, odată cu organizarea, în Bucureşti, a patru meciuri de la Campionatul European de Fotbal. În termeni realişti, proiectul de 1,3 miliarde euro nu se poate finaliza mai devreme de anul 2022. Astfel că tot trenul rămâne soluția viabilă.