Peste doi ani trenul ne va duce la aeroport

Ultima actualizare:
simeon stalpnicul png

Veste bună! Sunt șanse mari ca peste doi ani trenul să ne lase în fața Aeroportului ”Henri Coandă”. Urmează ca linia deja existentă să fie modernizată, iar cei doi kilometri lipsă de cale ferată să fie construiți.

Bucureștiul este printre puținele capitale europene care nu are metrou sau tren direct la aeroport. Dar din 2020 este posibil ca Săgeata Albastră să ne ducă chiar în fața celei mai mari aerogări din țară: ”Henri Coandă”, din Otopeni.

Calea ferată trebuie modernizată, astfel că, pentru început, CFR Infrastructură a lansat licitaţia pentru studiul de fezabilitate.

”Acesta ne va prezenta cea mai bună variantă pentru legătura pe calea ferată între staţia Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă”, în conformitate cu standardele impuse pentru Coridoarele Europene şi Coridoarele TEN-T, respectând totodată specificaţiile tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României”, anunță autoritățile.

Se construiesc pasaje, tunele și stații noi

Click! a aflat că modernizarea constă în refacerea liniei, acolo unde cazul, dar și în construirea unor tunele, pasaje și stații.

În plus, calea ferată se va prelungi cu încă 2,3 kilometri, astfel încât trenul să-i lase pe călători direct la aeroport.

”Pentru acest lucru este nevoie de exproprieri, pentru că CFR nu deține terenuri în zonă. Dacă nu vor exista contestații și lucrarea va merge fără probleme, peste doi ani totul va fi gata”, ne-au spus surse oficiale.

La anul ar trebui să înceapă efectiv lucrarea, care face parte din Master Planul General de Transport. Costul estimativ este 97,15 milioane de euro, fără TVA, bani proveniți din fonduri europene nerambursabile.

simeon stalpnicul png

Și acum putem ajunge cu trenul în zona aeroportului, în 18 minute. Regio București-Nord-Urziceni oprește într-o haltă improvizată în câmp. De aici, călătorii sunt preluați de un microbuz și duși la Terminalul ”Plecări”.

De la ”Sosiri” se îmbarcă cei care s-au întors în țară și vor să ajungă în Capitală. Călătoria costă cu totul 7 lei.

Când va ajunge metroul la ”Henri Coandă”

Proiectul Magistralei 6 de metrou 1 Mai-Otopeni este ținut la sertar încă din anul 2007, când Banca Japoniei pentru Cooperare Internațională a anunțat finanțarea lucrărilor, cu aproximativ 330 milioane euro.

În octombrie 2017, japonezii s-au întâlnit cu oficialitățile noastre și au stabilit să pună la punct documentația, iar licitația efectivă să aibă loc în februarie 2018.

Ceea ce nu s-a întâmplat. Ministerul Transportului are directivă ca în 2020 lucrările la M6 să fie gata, odată cu organizarea, în Bucureşti, a patru meciuri  de la Campionatul European de Fotbal. În termeni realişti, proiectul de 1,3 miliarde euro nu se poate finaliza mai devreme de anul 2022. Astfel că tot trenul rămâne soluția viabilă.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Ruși pe aeroportul Vnukovo din Moscova după anunțul mobilizării FOTO Twitter
image
image
image
image
image
image
telefon ecran getty jpg
casa de marcat supermarket pexels jpg
gratii 1 jpeg
Sebastian Olariu si tatal lui FOTO Antena 3 Facebook jpg
istanbul pexels jpg
urangutan pixabay jpg
harta razboi ucraina steag drapel rusia europa shutterstock 2114384846 jpg
Nervos
image
actualitate.net
image
actualitate.net