Plăteşti mult la apă deşi consumi puţin? Iată cauzele!
Te-ai întrebat vreodată de ce apar diferenţe între suma cantităţilor înregistrate de apometrul individual din apartament şi contorul de branşament? Specialistul Click! Mihai Mereuţă îţi spune care ar putea fi cauzele şi cum să rezolvi situaţia.
Diferenţele între suma cantităţilor înregistrate de contoarele individuale pot fi determinate de:
Defecţiuni ale contorului de branşament. Solicită verificarea metrologică a acestuia. Dacă nu există nici o defecţiune, asociaţia e obligată să plătească verificarea.
Defecţiuni ale contoarelor individuale. Chiar dacă nu mai e obligatorie verificarea metrologică, e indicat ca o dată la cinci ani contoarele să fie verificate şi, după caz, înlocuite.
Diferenţe de clasă de precizie. Contorul de branşament are o clasă de precizie superioară apometrelor de apartament.
Erori de montaj ale contoarelor individuale.
Pierderi de apă, avarii pe instalaţiile interioare comune.
Pierderi de apă cauzate de defecţiuni ale instalaţiilor din apartament.
Decalajul între data citirii contorului de branşament şi citirea contoarelor individuale.
Reparaţi şi întreţineţi instalaţiile, citiţi contoarele de apartament la data citirii contorului de branşament, verificaţi contoarele din apartamente, depistaţi şi sancţionaţi consumul fraudulos.
Consumul mediu de apă pentru activităţi
- Spălarea vaselor în chiuvetă, la robinet - 50 litri;
- Spălarea hainelor - 40-70 litri;
- Spălarea mâinilor, feţei şi dinţilor - 5-15 litri;
- Duş de minimum cinci minute - 60-80 litri;
- Baie în cadă - 150-200 litri.