Podul peste Dunăre de la Brăila are asfalt iar din luna octombrie mașinile pot circula pe el

Ultima actualizare:

Vești bune în sfârșit de pe șantierul giganticului pod peste Dunăre de la Brăila. Joi a început așternerea primului strat de asfalt pe podul suspendat de la Brăila, cel mai complex proiect rutier din România după Revoluție. Datele acutalizate de CNAIR indică luna octombrie 2023 pentru finalizarea lucrărilor la pod și decembrie 2023 pentru între proiectul. 

Se asfaltează pe Podul peste Dunăre de la Brăila
Primele mașini care asfaltează pe podul peste Dunăre de la Brăila. Foto:facebook Irinel Scriosteanu

Lucrările la podul peste Dunăre care leagă Brăila de Tulcea au fost începute în decembrie 2018 de un consorțiu italo-japonez care avea următoarele termene: 12 luni proiectare și 36 de luni execuție. „La momentul finalizării va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii”, a anunțat Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere conform hotnews.ro

Asfaltare Pod Brăila
Muncitorii lucrează contracronometru la asfaltarea podului de la Brăila

Din păcate, autorizațiile de construire drumuri de legătură au venit eșalonat, abia în martie și mai 2021 așa că termenul nu a putut fi respectat. Acum, autoritățile avansează un nou termen: luna octombrie 2023 pentru finalizarea lucrărilor la pod și decembrie 2023 pentru între proiectul anunță economica.net

Imagini asfaltare Pod Brăila
Mașinile care asfaltează au venit dinspre capătul tulcean al podului

Ce trebuie să știți despre Podul suspendat de la Brăila 

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri. Cele două turnuri ale podului ating o înălțime de 192 metri și sunt practic cele mai înalte construcții din România (dincolo de coșuri de fum sau antene). 

Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 km. 

-Drumul principal Brăila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete. 

-Drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin. Cu o lungime de 4,328 km, acest drum va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin. 

Potrivit unor surse din cadrul Ministerului Transporturilor, în timp ce podul este construit în proporție de peste 93%, drumurile de legătură sunt realizate în proporție de 60%. 

Podul peste Dunăre de la Brăila în cifre 

Lungime: Pod + Drum Brăila - Jijila (19 Km) , Drum legătură DN22 Smârdan Măcin (4,3 km) 

Cost lucrări: 1,99 mld lei (fără TVA) 

Constructor: We Build (fost Astaldi - Italia) - IHI Infrastructure System (Japonia) 

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Homo erectus – primii hominini care au depășit „rubiconul cerebral” jpeg
image
image
image
image
image
image
image png
Ce este asigurarea profesională IT și cine este obligat să o aibă în România jpg
rhubarb 3399627 1280 jpg
port ovidiu jpg
tomatoes 1561565 1280 jpg
camera de aur pelisor jpg
maria vacarescu  jpg
bebelus bona imagini jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net