Ce se mai întâmplă pe șantierul podului peste Dunăre de la Brăila

Ultima actualizare:

Noutăți importante de la proiectul numărul 1 realizat pe banii Uniunii Europene în România, Podul peste Dunăre de la Brăila. Constructorii au început montarea efectivă a structurii metalice a podului. Lucrările la Podul suspendat de la Brăila şi la drumurile de acces trebuie finalizate până la sfârşitul acestui an. 

A început montarea tablierului la pod, segmentele fiind aduse cu barjele. Foto: facebook PodBraila
A început montarea tablierului la pod, segmentele fiind aduse cu barjele. Foto: facebook PodBraila

La Podul de la Brăila au fost montate primele patru segmente ale tablierului din zona centrală. Potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, constructorul va monta 38 de segmente din zona centrală a tablierului cu o frecvenţă medie de două piese pe zi.  

Lucrările la Podul de la Brăila, descrise de Sorin Grindeanu 

”Operaţiunea este foarte importantă deoarece în cazul în care nu este respectată ordinea de montare există riscul fracturării pilonilor podului! Toate cele 86 de segmente ale tablierului metalic urmează să fie asamblate până la începutul lunii iunie, anul acesta.  

Alte 10 segmente de tablier (câte 5 pe fiecare mal) sunt deja în şantier şi urmează să fie montate în zona pilonilor, după ce vor fi asamblate la sol în blocuri compacte. Fiecare segment de tablier are o greutate cuprinsă între 180 de tone şi 300 de tone, iar în total acestea cântăresc 21 de mii de tone”, spune Sorin Grindeanu în postarea de pe o rețea de socializare.  

  Ce este tablierul? Totalitatea grinzilor care susțin partea pe care se circulă a unui pod. Ministrul Transporturilor menţionează că ”lucrările la Podul suspendat de la Brăila şi la drumurile de acces trebuie finalizate până la sfârşitul acestui an”. 

Podul suspendat de la Brăila seara. Foto: facebook PodBraila
Podul suspendat de la Brăila seara. Foto: facebook PodBraila

Stadiul lucrărilor la Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila 

Segmentele de tablier metalic au fost realizate la șantierul naval VARD Brăila, iar constructorii țintesc să ridice și să sudeze câte două astfel de segmente pe zi. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. 

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri. Comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri. 

Cele două turnuri ale Podului ating o înălțime de 192 metri și sunt practic cele mai înalte construcții din România (dincolo de coșuri de fum sau antene). Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 km. 

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!

Puteţi urmări ştirile Click! pe Google News, Facebook și Instagram!

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
cumparaturi supermarket alimente  shopping (2) jpeg
Ziua a doua a congresului PPE la Romexpo, în București. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
branza branzeturi istock jpg
simion lasconi podcast micutzu jpg
diabet jpg
liviu dragnea 8 JPG
varza murata 505587 webp
bunt erleuchtet chinas jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net