Poftiți în atelierul auto de la Săvârșin al Regelui Mihai. Cât costă intrarea și ce pot admira vizitatorii

Ultima actualizare:

    În atelierul auto pot fi admirate și ultimele Jeep-uri din al doilea război mondial la a căror recondiționare lucra regele MihaiFoto: romaniaregala.ro
În atelierul auto pot fi admirate și ultimele Jeep-uri din al doilea război mondial la a căror recondiționare lucra regele MihaiFoto: romaniaregala.ro

Atelierul auto al regelui Mihai I de la Domeniul Regal Săvârșin a fost deschis publicului începând de vineri, 23 iulie. Acesta este situat în corpul de clădire original, din anii 1940, iar lângă el este muzeul colecției de mașini a regelui Mihai. .

Cu ocazia inaugurării muzeului și-a deschis porțile pentru public Domeniul Regal Săvârșin. Acesta poate fi vizitat în lunile iulie, august și septembrie, în fiecare zi de vineri, sâmbătă și duminică, între ora 9.00 și ora 18.0 iar biletele costă între 15 şi 30 de lei de persoană . Atelierul este locul în care regele Mihai se simțea cel mai bine și își putea exercita pasiunea de-o viață, mecanica auto. Indiferent pe unde a locuit în lume, cât de bogat sau sărac a fost, cât de fericit sau trist, maiestatea sa a avut un loc unde să ”îngrijească” mașini. Potrivit istoricilor, cel mai mult îi plăcea maiestății sale să restaureze jeep-uri ale armatei americane din al doilea război mondial. Atelierul Auto a fost amenajat în anul 1943, în clădirea aflată în stânga Garajului Regal (actualul Muzeu al Automobilului). Pe 3 ianuarie 1948 regele Mihai a fost nevoit să părăsească România iar atelierul auto și garajul regal au fost închise.


    Custodele Coroanei, principesa Margareta, principele Radu și primarul de la Săvârșin în fața clădirii care adăpostește atelierul și garajul regelui Mihai
Custodele Coroanei, principesa Margareta, principele Radu și primarul de la Săvârșin în fața clădirii care adăpostește atelierul și garajul regelui Mihai

Povestea atelierului auto al Regelui Mihai I

În anii 1956 -1976, atelierul a funcționat la Versoix, în Elveția, la Villa Fantasia, casa pe care regele Mihai și regina Ana au închiriat-o la începutul șederii lor în Elveția. Aici nu exista o locație pentru atelier, așadar regina Ana a construit o magazie de lemn pentru a-și ajuta soțul să organizeze atelierul de reparații auto, relatează romaniaregala.ro. În anii 1976-2004, atelierul a fost mutat într-un spațiu generos și mai potrivit pentru acest scop, la Villa Serena din Versoix, care a fost proprietatea regelui Mihai timp de 28 de ani. Ulterior, Regele Mihai și Regina Ana s-au mutat la Aubonne, o comună din Elveția aflată în Cantonul Vaud. Reședința nu permitea construirea unui atelier auto, așadar că maiestatea sa a închiriat un spațiu în orașul Morges din apropiere, unde acesta a funcționat din 2004 până în 2017. Acum, atelierul și colecția de mașini și-au terminat pribegia prin lume și au ajuns acolo unde le este locul, în curtea Domeniului Regal de la Săvârșin.


    În atelierul auto al regelui Mihai este un televizor la care vizitatorii pot vedea documentare despre povestea pasiunii majestății sale
În atelierul auto al regelui Mihai este un televizor la care vizitatorii pot vedea documentare despre povestea pasiunii majestății sale

Ce pot vedea cei care trec pragul atelierului regelui Mihai

Clădirea originală a atelierului de la Săvârșin a fost restaurată cu materiale naturale (lemn, cărămidă, țiglă din secolul al XIX-lea, fier și cupru) în luna iunie 2021, de către Fundația Colecția Familiei Regale a României. Angajații fundației au reconstituit atelierul în luna iulie 2021. Uneltele și piesele originale au fost păstrate în aceeași poziție în care au stat în diversele locații din exil, respectând cu fidelitate locul decis de regele Mihai. Potrivit aradon.ro, Casa Regală a pregătit o surpriză vizitatorilor: trei documentare TV, prezentate pe tot parcursul zilei, pe ecran, în atelier, având ca subiect pe Regele Mihai și pasiunea sa pentru automobile.


    În garajul regal, vizitatorii pot admira un Volvo 264 GL din 1976 (singura mașină originală a regelui rămasă din exil) și un Mercedes 380 SE din 1982Foto: aradon.ro
În garajul regal, vizitatorii pot admira un Volvo 264 GL din 1976 (singura mașină originală a regelui rămasă din exil) și un Mercedes 380 SE din 1982Foto: aradon.ro

Ce cuprinde colecția de mașini a regelui Mihai

Muzeul cuprinde o colecție de patru mașini originale Jeep, din timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial restaurate de Regele Mihai de-a lungul anilor. Tot aici este un Volvo 264 GL din 1976 (singura mașină originala a regelui rămasă din exil) și un Mercedes 380 SE din 1982.

Ce mașini i-au plăcut regelui Mihai?

In tinerețe, preferatul era un Jaguar SS100 pe care l-a primit cadou cand avea 16 ani, fiind fabricat in doar 116 exemplare. Următoarea mașină care i-a plăcut a fost un Mercedes Benz 540K. Regele a detinut de-a lungul anilor mașini de epocă produse de mărci precum Ford, Jaguar, Delahaye, Bentley, Lincoln, Buick, Mercedes, Cadillac, Opel, Volvo, Lancia, Alfa Romeo sau Jeep. In ultima perioada a vietii, limuzina oficiala a Regelui era un BMW 760 Li

Citiți și

Ce nu știai despre Regele Mihai al României?

Album foto! Pasiunea de-o viață a Regelui: mașinile

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
asistati social romania foto arhiva adevarul jpg
image
image
image
image
image
image
Stație de metrou Tudor Arghezi. foto: Sever Gheorghe
iluzie optica jpg
Prințul William și Kate Middleton  foto   GettyImages jpg
hotel intercontinental jpg
Biserica medievală din Densus  Foto Daniel Guță (1) JPG
Palatul Parlamentului - Casa Poporului FOTO Shutterstock
aeroport cluj pixabay jpg
judecatoarea popiviciu jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net