Prima linie feroviară din România! Vom avea din nou tren între București și Giurgiu, peste Podul Grădiștea

Ultima actualizare:

    Linia ferată spre Giurgiu, în zona Podului Grădiștea, este ruptă de 15 aniFotografii: Click!
Linia ferată spre Giurgiu, în zona Podului Grădiștea, este ruptă de 15 aniFotografii: Click!

Autoritățile au semnat contractul pentru refacerea podului de cale ferată de la Grădiștea. Este vorba despre traseul primei linii feroviare din România, între București și Giurgiu, prin Videle-Comana. De 15 ani de când s-a prăbușit podul peste Argeș, garniturile CFR merg pe o rută ocolitoare.

CFR SA și compania austriacă Porr Construct au semnat pe 4 decembrie contractul pentru ”modernizarea liniei CF București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe podul CF peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ.

Este singura firmă care a fost interesată de lucrare, care are un contract de 100 de milioane de euro, fonduri europene.

”Linia are cam 60 de kilometri lungime, lucrările ce se vor desfăşura acum de aproximativ 12 de kilometri, durata de execuţie este de 30 de luni, din care şase luni de proiectare şi 24 de luni execuţia propriu-zisă. Cu siguranţă cea mai dificilă, dar şi spectaculoasă lucrare este cea de realizare a podului peste Râul Argeş. Sunt 34 de deschideri, este a doua deschidere pentru un pod de calr ferată din România după podul de la Cernavodă”, a explicat Ioan Pintea, directorul general al CFR Infrastructură.

În 2017, locuitorii din zonă ne arătau podul feroviar prăbușit de la Grădiștea
În 2017, locuitorii din zonă ne arătau podul feroviar prăbușit de la Grădiștea

Podul peste Argeș, de la Grădiștea, s-a prăbușit în 2005 din cauza viiturilor, iar lucrările de reconstruire a acestuia au fost amânate mai bine de un deceniu, fiindcă nu s-au alocat fonduri și proiectul nu a fost considerat unul important.

Podul se află între stațiile Vidra și Grădiștea, la aproximativ 20 km de București.

Trenul circulă între București și Giurgiu pe o rută ocolitoare

Lipsa lui face ca drumul cu trenul de la București la Giurgiu să se lungească mult. Traseul ocolește pe la Videle și ajunge la destinație în 2 ore și 40 de minute, după ce au fost parcurși 118 km, inclusiv printr-o zonă neectrificată. De la Rădulești la Giurgiu trebuie schimbată locomativa.

Pentru că drumul este lung, oamenii preferă să ajungă din Capitală la Giurgiu cu microbuzul. Astfel că în graficul CFR există, în prezent, doar două trenuri pe această rută, în trecut extrem de tranzitată.

Trenul spre Giurgiu circulă și pe o porțiune neelectrificată
Trenul spre Giurgiu circulă și pe o porțiune neelectrificată

În anii '90, erau zece trenuri pe zi: jumătate accelerate și rapide din București Nord și jumătate trenuri personale din Gara Progresu. Cele rapide ajungeau în 75 de minute.

După finalizarea lucrărilor, viteza trenurilor de călători va fi de 120 kilometri pe oră, deci, e posibil, ca drumul să fie parcurs într-o oră. O a doua fază a proiectului constă în electrificarea liniei Bucureşti-Giurgiu.

Citește și: 

https://www.click.ro/news/national/domn-ministru-poate-acum-o-sa-avem-si-noi-tren-la-giurgiu

https://www.click.ro/news/national/video-mersul-trenurilor-spre-otopeni-le-ce-ora-sunt-grafic-garniturile-ce-opresc-la

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Kate Middleton și Prințul William la țară GettyImages 1210393477 jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
cernobil pexels 2 jpg
sita devi captura video jpg
lac pixabay jpg
ryanair foto shutterstock
pitic  jpg
gabi cotabita fiice  jpg
marius batu jpg
banner cotabiță png
image
actualitate.net
image
actualitate.net