Record în România. Câți kilometri de autostradă s-au construit în 2024
România marchează un moment de referință în 2024, atingând un record istoric în ceea ce privește construcția de autostrăzi și drumuri expres. Cu un total de aproximativ 200 de kilometri noi inaugurați, anul 2024 depășește semnificativ precedentul record din 2013, când au fost deschiși aproape 118 kilometri.
Realizări importante în infrastructură
Până în prezent, România a finalizat și inaugurat circa 140 de kilometri, iar alte două segmente majore vor fi deschise circulației până la sfârșitul anului. Unul dintre aceste segmente a fost dat în folosință ieri, contribuind la stabilirea acestui nou record, transmite Antena 3.
Lista lucrărilor finalizate în 2024
Autostrada A0 Sud
Lotul Glina - Vidra: 16,9 km
Lotul Vidra - Bragadiru: 7,3 km
Drum expres Craiova - Pitești
Tronsonul 1: 17,7 km
Tronsonul 4: 20 km
Drum expres Buzău – Focșani
Tronsonul 1: 3,3 km
Tronsonul 2: 30,8 km
Tronsonul 4: 10,9 km
Autostrada A0 Lot 3 + joncțiune cu A0 Lot 2: 9 km
Autostrada Sibiu – Pitești
Secțiunea 5: 15,7 km
Lucrări ce vor fi finalizate până la sfârșitul anului
Lot 3 A7 Buzău – Focșani: 36,1 km (inaugurare astăzi)
Lot 1 A7 Ploiești – Buzău: 21 km
Aceste adăugări majore contribuie la totalul record de aproape 200 km în 2024, o performanță impresionantă pentru România.
Lucrări în curs de finalizare
În ciuda progreselor semnificative, există și proiecte care nu au fost finalizate în acest an, dar care sunt în stadii avansate de construcție:
Lot 3 A0 Sud
Lot 2 A7 Ploiești – Buzău
Drum expres Brăila – Galați
Ce înseamnă acest record pentru România?
Acest avans în infrastructură reprezintă mai mult decât simple cifre. Este un semnal pozitiv pentru economie, transporturi și turism, având un impact direct asupra mobilității și dezvoltării regiunilor din întreaga țară. Finalizarea unor tronsoane cheie, precum cele din jurul Bucureștiului (A0) și pe ruta Sibiu – Pitești, deschide noi oportunități economice și reduce semnificativ timpul de călătorie.
Cu un ritm accelerat de construcție și noi proiecte deja în derulare, România pare să fi depășit provocările care au încetinit dezvoltarea infrastructurii în anii precedenți. Anul 2025 promite continuarea acestui trend ascendent, cu accent pe finalizarea lucrărilor neterminate și demararea unor noi tronsoane esențiale.