Veste bună pentru șoferi! Lotul de autostradă din România care este inagurat înainte de Crăciun
Vineri, 20 decembrie, Lotul 1 Dumbrava – Mizil de pe A7 Autostrada Ploiești – Buzău va fi dat în folosință. Constructorul a finalizat tronsonul de 21 km. Totodată, a dat drumul la două pasaje de mare folos pentru locuitorii din zonă. Este vorba de structura 10 (DN1D) și structura 12 (DJ101F), ambele cu o lungime de 140 m, pe care se poate circula deja.
Lotul Dumbrava - Mizil al Autostrăzii Ploiești – Buzău este finalizat
Darea în folosință se va face în prezența premierului Marcel Ciolacu, dar și a ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu. Antreprenorul român Retter Project Management a finalizat în timp record lucrarea prin PNRR.
Lotul Dumbrava – Mizil al Autostrăzii Ploiești – Buzău (A7), un segment important din Autostrada Moldovei, este gata. Antreprenorul român Retter a dat dovadă de o bună mobilizare în șantier și nu doar că va da în trafic tronsonul de 21 km, cel mai probabil vineri, 20 decembrie, potrivit surselor noastre, ci a și deschis în aceste zile două pasaje, de mare folos pentru locuitorii din zonă. Este vorba de structura 10 (DN1D) și structura 12 (DJ101F), ambele cu o lungime de 140 m, pe care se poate circula deja.
Lucrările au avut loc și pe timp de noapte
Compania românească Retter Project Management se pregătește de deschiderea lotului Dumbrava – Mizil al A7 Ploiești – Buzău după o mobilizare exemplară. Constructorul din Sibiu a dat dovadă de maturitate și a suplimentat chiar și finanțarea, în scopul comun al Asocierii, de a finaliza la termen tronsonul de 21 km dintre Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) și Mizil (DJ 100C).
În ultimele zile, Retter a tras tare pe șantier lotului Dumbrava – Mizil, pentru a-l da în trafic înainte de Crăciun. Zilele trecute, constructorul a așternut stratul de uzură pe structura 3 (pod peste calea ferată) și structura 9 (pod peste râul Cricov) și a finalizat betonarea grinzilor. De asemenea, a montat și panourile fono-absorbante. Tot în aceste zile, s-a făcut și ultima betonare la suprastructura 9, lucrări care au avut loc pe timp de noapte.
Betonul a fost protejat și încălzit cu tunuri cu aer cald
Pentru ca acțiunea să decurgă așa cum trebuie, betonul a fost protejat și încălzit cu tunuri cu aer cald. „Cu astfel de măsuri de protecție pentru perioada rece, tehnologii prevăzute încă din etapa de proiectare, cu o organizare adecvată a resursei umane, profitând și de iarna blândă, a fost posibilă finalizarea lucrărilor și darea în trafic a tronsonului înainte de Sărbători“, au precizat reprezentanții antreprenorului Retter. Totul pentru darea în trafic a tronsonului.
Autostrada Moldovei este prima autostradă a României aflată integral în execuție (13 loturi, 320 km), iar, la final, va lega Moldova de Muntenia și prin infrastructură rutieră. A fost prevăzută în Programul investițional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat și aprobat în perioada 2020-2021 și reprezintă cel mai mare proiect de infrastructură rutieră finanțat din PNRR.