Ridesharing. Totul despre Yango, noul competitor al Uber, Bolt și Clever

Ultima actualizare:

    Noul competitor al Uber, Bolt și Clever se numește Yango foto: startupcafe.ro
Noul competitor al Uber, Bolt și Clever se numește Yango foto: startupcafe.ro

Vești bune pentru cei care folosesc transportul alternativ. O nouă firmă ridesharing și-a făcut apariția pe piața românească. Noul competitor al Uber, Bolt și Clever se numește Yango și promite să reducă masiv prețurile curselor. Serviciul funcționeaza deja în 16 ţări, inclusiv Estonia, Letonia, Finlanda sau Israel.

Yango a apărut în România la două zile după ce ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc a anunţat adoptarea ordonanţei care legalizează platformele de ridesharing. Aplicația folosește propriul sistem de de cartografiere, direcţionare şi navigaţie. Prima promisiune a noului competitor pe piața de transport a fost să reducă masiv prețurile curselor. Se bazează că numărul mare de solicitări pentru curse va acoperi costurile platformei. În prezent, noua companie de ridesharing colaborează cu 55 de parteneri din România, firme de transport autorizate care au în total 3.000 de șoferi.

Principalul avantaj competitiv se bazează pe tehnologia proprie.

„Compania noastră a dezvoltat o serie de tehnologii avansate care controlează automat starea maşinii şi modul de conducere a acesteia”, anunţă Andrei Voicu, Director Regional Yango, potrivit digi24.

”Lucrăm prin intermediul partemerilor, suntem o companie de IT și avem parteneri care lucrează cu șoferii, se ocupă de documente și plătesc toate taxele necesare. Noi sunten companie de tehnologie și furnizăm soluția de IT și asta este important să înțelegeți. Așadar avem parteneri care sunt entități juridice în România și vor folosi soluția noastră pentru a furniza servicii”, explică Musheg Sahakian, Directorul de Extindere Globală al Yango, potrivit hotnews.ro.

Yango este parte a grupului IT rusesc Yandex. Aplicația de e-hailing, care operează în prezent în 16 țări din Europa, Orientul Mijlociu și Africa. România devine astfel a cincea țară a Uniunii Europene în care serviciul este disponibil, după Estonia, Letonia, Lituania și Finlanda.

Vârsta medie a flotei partenerilor este de 5 ani și, în general, Yango nu acceptă mașini mai vechi de zece ani.

Cum se utilizază Yango

Călătoriile cu Yango se comandă prin intermediul aplicației și pornesc de la prețul de 5 lei cu discount care include rezervarea mașinii, o distanță de 3 km și o durată a cursei de 7 minute. Apoi tariful este de 1,5 lei/km plus 0,22 lei/minut.  Acesta este însă un preț promoțional, de lansare. De exemplu, reprezentanții Yango citați de hotnews.ro spun că o cursă din Drumul Taberei către Centrul Istoric costă circa 10 lei, în timp ce o călătorie din Piața Muncii la Pipera va fi în jur de 11,5 lei. Clienții Yango vor putea ajunge de la Aeroportul Otopeni până în centrul Bucureștiului (Piața Universității) cu aproximativ 35 lei. În prezent, plata curselor este disponibilă doar prin intermediul unui card bancar înregistrat în aplicație.

Cât costă o călătoria cu Yango pe cele mai circulate trasee

Potrivit ziare.com, o cursă cu Yango de la Mega Mall (de pe Bulevardul Pantelimon, în apropiere de Arena Națională, până în Piața Unirii a costat, joi, 5,1 lei, redusă de la 8,3 lei.cu Taxify/Bolt, cursa ajungea la 16,3 lei, iar cu Uber (la tariful minim, numit Uber X), prețul afișat al cursei era de 12,84 lei.

Un alt traseu testat a fost de la Mega Mall până la clădirea Sky Tower din Pipera, în nordul Capitalei. Yango avea afișat un preț de 13,4 lei, în timp ce cu Taxify/Bolt, cursa ar fi costat 21,9 de lei, iar Uber estima un tarif de 19,28 lei.

A fost testat și un alt traseu preferat de bucureșteni. O cursă între Mega Mall și o adresă din cartierul Drumul Taberei, din sud-vestul Bucureștiului, a costat 20,2 lei cu Yango, 27,7 lei cu Taxify/Bolt și 28,8 lei cu Uber X.

Cei de la Yango spun că algoritmul din spatele aplicației este atât de eficient încât ”șoferiii nu vor petrece prea mult timp fără comandă”. În plus, pentru o perioadă nedeterminată comisionul este zero, cei de la companie nu au spus pentru cât timp va fi la noi valabil acest lucru, însă au dat exemplu alte țări unde promoția ținut un an.

Yango și versiunea Yandex Taxi se descriu ca fiind aplicații de ride-hailing. Pe site-ul Yango, aceasta este descrisă ca fiind o aplicație mobilă prin care poți comanda de pe telefon sau desktop un taxi autorizat, fără să suni la vreun dispecerat. Compania spune că timpul mediu de așteptare este de cinci minute, aflii prețul înainte de cursă și în unele piețe există și tarif dinamic.

Yango, deținut de Yandex din Rusia

Yandex a lansat în 2011 Yandex Taxi, iar brand-ul Yango, lansat în România, a devenit de sine stătător în 2014.  Yandex Taxi a preluat în 2017 operațiunile Uber din Rusia și din alte țări ale fostei URSS, iar acum Yandex deține 59% din compania mixtă, iar Uber are 36,6%. Uber și Yandex și-au combinat operațiunile din 127 de orașe din Rusia și din alte țări din fosta URSS, precum Armenia, Azerbaijan, Belarus, Georgia și Kazakhstan. Noua companie era evaluată la 3,8 miiarde dolari la început de 2018 și Uber a investit 225 milioane dolari în joint-venture, iar Yandex, 100 milioane dolari,Yandex s-a înființat în 1997 și acum are o capitalizare de 12 miliarde dolari, fiind listată la New York. Compania este un fel de Google, Amazon și Spotify al Rusiei, una dintre puținele țări unde giganții americani tech NU domină piața.Yandex are o cifră anuală de afaceri de peste 2 miliarde dolari, peste 8.000 de angajați și deține 57% pe piața rusă a motoarelor de căutare, în timp ce hărțile sale sunt folosite de peste 20 de milioane de oameni în Rusia.Yandex este activă în foarte multe domenii: a lansat propriul smartphone, testează mașini autonome, are site-uri de anunțuri, a lansat propriul asistent vocal și are operațiuni în multe țări din Europa de Est.În Rusia, unde sunt produse modelele Duster, Sandero și Logan, dar vândute sub sigla Renault, Yandex va furniza pentru mașinile mărcii franceze serviciile de infotainment de pe bord (navigație, asistent vocal, muzică).

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
centrala jpeg
churches lalibela  jpg
manastirea Ghighiu  jpeg
Pensionari discută cu reprezentanții presei și oficialii Caselor de Pensii de care aparțin privind recalcularea pensiei, în București. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
stat bloc romania jpg
centrala termica de apartament instalator shutterstock 2373202799 jpg
vant puternic distrugeri jpg
Regele Charles  foto   GettyImages jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net