Şase producători auto din China îşi pregătesc intrarea pe piaţa din România. Ce mărci se vor lansa în țara noastră

Mai mulţi constructori auto din China intenţionează să îşi lanseze oficial mărcile în România în viitorul apropiat, conform datelor analizate de Libertatea. Printre brandurile vizate se numără Omoda şi Jaecoo (grupul Chery), Zeekr (deţinut de Geely), Denza (marca de lux a BYD), NIO (lux electric) şi Firefly, marca urbană a NIO.

Mai multe mărci de mașini din China urmează să se lanseze în România / FOTO: Pixabay
Mai multe mărci de mașini din China urmează să se lanseze în România / FOTO: Pixabay

Pe lângă aceste mărci, statul chinez Dongfeng analizează extinderea în România în anul următor, iar producătorul de vehicule electrice Xpeng are planuri similare.

Ce mărci vin în România și ce oferă fiecare

Jaecoo şi Omoda

Brandurile aparţin grupului de stat Chery. Debutul oficial în România este programat pentru 21 octombrie, prin intermediul dealerului Genius Automotive Europe Kft din Ungaria. Omoda se va poziţiona pe un segment uşor mai premium, în timp ce Jaecoo se adresează unui public tânăr, interesat de SUV-uri moderne. Omoda a fost înfiinţată în 2022, iar Jaecoo un an mai târziu, în 2023. În 2024, cele două mărci au vândut împreună aproximativ 248.000 de vehicule la nivel global.

Zeekr

Marca de lux a producătorului Geely va intra pe piaţa românească prin colaborarea cu South East Europe Automotive Group (SEEAG). Modelele 001, X şi 7X vor fi disponibile şi în ţările vecine – Slovenia, Croaţia şi Bulgaria. Zeekr este deja prezentă în mai multe pieţe europene, printre care Olanda, Belgia, Elveţia, Suedia, Danemarca şi Norvegia. Grupul îşi propune să atingă vânzări de aproximativ 320.000 de unităţi în 2025, faţă de 222.000 anul trecut.

Denza

Marca Denza provine dintr-un joint venture între BYD şi Mercedes, cota producătorului german reducându-se treptat în ultimii ani. Lansarea oficială în Europa a avut loc la Milano, în aprilie 2025, cu modelul sport Z9 GT. Denza va aduce în România SUV-uri premium, primul model urmând să fie lansat la începutul anului viitor.

NIO şi Firefly

Producătorul NIO, specializat în vehicule electrice şi hibride EREV, intenţionează să pătrundă pe piaţa românească în 2026. Oferta va include modele de top precum EL6, EL8, ET5 şi ET5 Touring, la care se va adăuga Firefly, un model urban compact dezvoltat sub un nou sub-brand.

Xpeng

Compania chineză Xpeng, cunoscută pentru SUV-urile, sedanurile şi vehiculele sale sport electrice, a raportat aproximativ 190.000 de unităţi vândute în 2024. Pentru 2025, producătorul vizează o creştere semnificativă, iar în parteneriat cu Magna a început asamblarea unor modele într-o fabrică din Austria, pas ce ar putea facilita extinderea în Europa Centrală şi de Est, inclusiv România.

Dongfeng

Concernul de stat Dongfeng are ca obiectiv triplarea vânzărilor în Europa şi analizează lansarea oficială pe piaţa românească. Printre brandurile pregătite pentru continent se numără Voyah (dedicat segmentului premium) şi M-Hero (specializat pe vehicule off-road). O parte dintre modelele Dongfeng sunt deja disponibile local prin importatori independenţi, precum SUVCars.

În prezent, pe piaţa auto din România sunt active branduri chinezeşti precum MG, parte a gigantului SAIC Motor, şi Leapmotor, companie aflată sub influenţa grupului franco-italian Stellantis.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Ilie Bolojan FOTO Mediafax
image png
image png
front 1 jpg
Peste, Mihaela Bilic, foto Shutterstock, Facebook jpg
Dr  Virgiliu Stroescu, foto Instagram  jpg
Netflix HBO Max warner bros jpg
cea mai tanara miliardara din lume are 29 de ani a avut o idee care a imbogatit o rapid 1029087 png
image
actualitate.net
image
actualitate.net